October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

13 onmisbare elementen van een uitzonderlijke blogpost

13 onmisbare elementen van een uitzonderlijke blogpost

Een op de vijf bloggers meldt dat hun blog sterke marketingresultaten oplevert – 22%.

Dat is het – en dit percentage is de afgelopen drie jaar gestaag gedaald.

Dat kan toch niet waar zijn?

Waarom levert de overgrote meerderheid van de blogs geen sterke marketingresultaten op?

Mijn theorie is dat er veel overdreven algemeen advies is in de contentmarketingindustrie:

“Schrijf voor gebruikers, niet voor Google.”

“Google beloont inhoud van hoge kwaliteit.”

“Het gaat om de zoekintentie.”

Oké, maar wat is inhoud van hoge kwaliteit?

De lat ligt hoog. Dit artikel helpt je om je inhoud het respect te geven dat het rijkelijk verdient door 13 essentiële elementen van een uitzonderlijke blogpost op te splitsen.

1. Boeiend onderwerp

Je publiek moet om het onderwerp geven.

Als u niet helemaal zeker weet welke onderwerpen uw publiek belangrijk vindt, zijn er een paar plaatsen om te beginnen.

Zoek in Google Analytics welke pagina’s uw bedrijfsdoelstellingen ondersteunen.

Vraag uw verkoopteams welke vragen potentiële klanten het vaakst stellen.

Of kijk direct naar uw on-site zoekopdracht om te zien naar welke producten of diensten mensen op zoek zijn.

Communiceer met leden van uw publiek binnen sociale mediakanalen die gerelateerd zijn aan uw branche.

Dit zijn allemaal geweldige plaatsen om inhoudsonderwerpen te vinden die van groot belang zijn voor uw publiek.

2. Zoekvriendelijke URL

Google raadt aan om een ​​eenvoudige, korte URL-structuur wanneer mogelijk.

Gebruik geen lange ID-nummers in uw URL’s of tijdspecifieke elementen zoals datum en jaar. Te complexe URL’s kunnen problemen veroorzaken voor crawlers en zijn niet nuttig voor mensen.

Dit bijvoorbeeld:

https://www.example.com/blog/2022/06/thirteen-elements-of-a-good-blog-post-that-delivers-results/

Kan dit worden:

https://www.example.com/blog/elements-of-a-good-blog/

Wees beschrijvend met uw URL, zodat iemand die de link ziet, precies weet wat hij kan verwachten als hij erop klikt.

3. Voeg een auteur toe

Het presenteren van de auteur geeft een blogartikel meer geloofwaardigheid, context en authenticiteit.

Koppel de naam van de auteur aan een profielpagina (met een foto) waar lezers andere artikelen van de auteur kunnen bekijken en het gevoel hebben dat ze iets van een echt persoon lezen.

Als u dit doet, moedigt u uw lezers aan om met uw merk in contact te komen op sociale-mediasites zoals LinkedIn, Twitter en Instagram.

4. Inhoudsopgave

Door een inhoudsopgave boven aan berichten te gebruiken, wordt uw inhoud geordend, zodat gebruikers en bots gemakkelijk kunnen navigeren.

Ankerlinks in een inhoudsopgave helpen uw lezers snel bij de informatie te komen waarin ze het meest geïnteresseerd zijn.

Zoekmachines houden van een inhoudsopgave! Het is niet gegarandeerd, maar ze worden vaak naar Google Zoeken gehaald en weergegeven als sitelinks.

5. Krachtige kop

Een krachtige kop trekt uw publiek naar uw blog en krijgt uw berichtpaginaweergaven.

Zonder een kop die de aandacht trekt, gaat een goede blogpost verloren tussen de uitgestrekte zee die het internet is.

Besteed tijd aan het maken van de perfecte pakkende titel om lezers binnen te halen en ervoor te zorgen dat ze uw artikel willen lezen.

SEJ geeft 12 tips om een ​​gemiddelde kop om te zetten in een kop die uitzonderlijk is en klikken verleidt.

6. Interessante introductie

Hoewel een goede kop klikken naar uw site trekt, is het de introductie die van een sitebezoeker een lezer maakt.

Om een ​​inleiding te laten resoneren, moeten lezers begrijpen waar je het over hebt en geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen hebt.

Je hoeft ze nog niet het antwoord op hun vraag te geven, net genoeg informatie om ze een reden te geven om om hen te geven.

SEJ biedt zeven manieren om blogintroducties te schrijven die uw lezers en Google geweldig zullen vinden.

7. Boeiende ondertitels

Koppen en tussenkoppen benadrukken de belangrijkste elementen van het onderwerp, waardoor het artikel gemakkelijk te scannen is en de lezer door de inhoud wordt geleid.

Het gebruik van trefwoorden in subkoppen helpt zoekmachines de inhoud te identificeren en vertelt de lezer snel de belangrijkste punten in het artikel.

Dit betekent niet dat u zoekwoorden in subkoppen moet forceren. Zoekwoorden moeten logisch zijn en natuurlijk klinken.

Ondertitels moeten worden opgemaakt met de titeltaghiërarchie. Dit betekent dat u steeds kleinere kopformaten gebruikt.

Voor de meeste artikelen hoef je alleen H2’s te gebruiken, maar als je een H2 met veel inhoud moet scheiden, kun je een H3 gebruiken.

Zorg ervoor dat u header-tags correct gebruikt, zoals aanbevolen in dit SEJ-artikel over best practices voor SEO.

8. Lengte

Ik hoor vaak studies die beweren dat ergens tussen de 1.500 en 3.000 woorden de ideale lengte is voor artikelen.

De waarheid is dat het niet uitmaakt.

De lengte is afhankelijk van de inhoudsstijl, het onderwerp en het publiek.

Een goede blog is zo lang als het moet zijn en zo lang als je publiek zal lezen.

Gebruik het bijhouden van paginadiepte (scroll) in Google Analytics (of Hotjar) om te zien hoe ver gebruikers uw blogartikelen lezen.

Probeer een subsectieantwoord te verbergen in een accordeon zodat gebruikers kunnen communiceren. Je kunt deze gebeurtenis taggen om te zien of je gebruikers zo ver in het artikel betrokken houdt of niet.

9. Aantrekkelijke beelden

We reageren en verwerken visuele data veel beter dan tekst.

En niet zomaar een klein beetje – 60.000 keer sneller.

Hoe het menselijk brein complexe informatie verwerkt, is wat visualisatie zo belangrijk maakt.

Het gebruik van diagrammen of grafieken om complexe gegevens uit te leggen is veel gemakkelijker dan door een grote hoeveelheid tekst te ploeteren.

Zorg er wel voor dat u uw afbeeldingen optimaliseert voor zoeken. SEJ deelt 12 belangrijke SEO-tips voor afbeeldingen die u moet weten.

10. Conclusie

Aan het einde van je artikel is je lezer misschien een paar punten vergeten die je eerder in het stuk hebt gemaakt.

Een goede blogpost vat de belangrijkste punten uit het artikel samen en begeleidt uw lezer bij wat hij vervolgens moet doen.

Het punt is niet om uw punten te herhalen, maar om uw publiek te helpen bruikbare conclusies te trekken uit uw blogpost.

Bepaal welke actie u wilt dat uw bloglezer onderneemt. Misschien wil je dat ze zich aanmelden voor e-mail, volgen op sociale media of een product of dienst bekijken die je aanbiedt.

Het punt hier is om uw lezer te inspireren om de gewenste actie te ondernemen.

Zonder links zou het internet een georganiseerde puinhoop van pagina’s zijn. Het zou heel moeilijk zijn om te navigeren (vinden wat we zochten.)

Een goede blogpost maakt navigatie intuïtief voor gebruikers en gemakkelijk voor zoekmachines om te crawlen.

Interne links helpen bij het verbinden van gerelateerde onderwerpen voor zoekmachines en bieden verder onderzoek dat de lezer kan interesseren.

John Mueller legde het uit in een SEO After Hours-video:

“…interne links zijn superkritisch voor SEO.

Ik denk dat het een van de grootste dingen is die je op een website kunt doen om Google een beetje te begeleiden en bezoekers naar de pagina’s te leiden die jij belangrijk vindt.”

Externe links kunnen het beste worden gebruikt om bronnen te citeren en dienen als goedkeuring voor inhoud van hoge kwaliteit.

12. Schema

Schema-opmaak is een essentieel onderdeel van een goede blogpost omdat het zoekmachines helpt uw ​​pagina te identificeren als een blogpost in plaats van productpagina’s, systeempagina’s of andere inhoud.

Er zijn enkele typen schema-opmaak die van toepassing zijn op: Blog berichten, Lidwoorden nieuws.

Er is ook FAQ, How-To, Breadcrumbs, Speakable en meer.

13. Suggestie voor gerelateerde blogberichten

Op dit punt heb je een goed gestructureerde blogpost die de technische aspecten van het rangschikken van een pagina bevat en een boeiende kopie die de lezer tot het einde vermaakt en informeert.

Nu wilt u de kans vergroten dat uw lezers op uw site blijven en idealiter aan het einde converteren.

Geef aan het einde van uw blogbericht een paar (maximaal drie) blogartikelen weer die betrekking hebben op hetzelfde onderwerpcluster.

Laatste gedachten

De 13 elementen in dit artikel helpen gebruikers om uw blogartikel te waarderen en helpen zoekmachines beter te begrijpen hoe het onderwerp betrekking heeft op uw website als geheel.

Afgezien van deze technische elementen, is er een sterk argument voor stijl, levering en proza.

Blader door de medewerkers van Search Engine Journal en de schrijvers van het personeel om verder te leren. Selecteer vijf schrijvers die je graag leest en volg hun inhoud om te bestuderen wat hen geweldig maakt.

Meer middelen:


Uitgelichte afbeelding: Lyubov Levitskaya/Shutterstock