Wat de experts te zeggen hebben
Matt Seabridge, Digital PR-manager, iProspect
“Het gemiddelde aantal links voor B2B-inhoud is verfrissend om te zien in termen van het benchmarken van de prestaties van uw inhoud met de rest van de branche.
We vergelijken onze resultaten zo vaak met de top 1% van campagnes die ‘viraal’ gaan, dus het is geruststellend om te zien dat zelfs een handvol links voor B2B-inhoud bovengemiddeld presteert en massaal gevierd zou moeten worden.
Het is ook leuk om te zien dat sommige van de meer ouderwetse soorten brood en boter nog steeds het beste presteren.
Een goed brancherapport met inzichtelijke statistieken wordt misschien niet het gesprek van de branche, maar het zal u toch goede resultaten opleveren.
Veel mensen lijken te denken dat B2B-klanten moeilijker zijn om digitale PR voor te doen, maar alles is relatief en dit is het bewijs dat je geen 30-50 links per campagne nodig hebt om beter te presteren dan je concurrenten.
Soms kan slechts een klein aantal links van de juiste sites het verschil maken als uw concurrenten niet ook in inhoud investeren.”
Paddy Moogan, mede-oprichter, Aira
“Het gemiddelde aantal links naar elk stukje inhoud is iets lager dan ik had verwacht, maar nog steeds niet helemaal verrassend.
De SEO- en digitale PR-gemeenschappen hebben de neiging om virale successen te delen die vaak tientallen of honderden links genereren en, hoewel deze geweldig zijn om te zien, zijn ze meestal eerder uitzondering dan regel als je naar het grotere geheel van inhoud kijkt.
Bij Aira merken we meestal dat de linkvolumes voor B2B-klanten lager zijn, maar dat de links meestal veel actueler zijn.
Over statistieken die zo hoog op de lijst staan voor gegenereerde links: dit past bij een aantal trends die ik de afgelopen 12-18 maanden heb gezien, namelijk een groter volume aan inhoud dat is gericht op statistieken en dat in het algemeen dit soort inhoud genereert een flink aantal links.
Dit type inhoud kan behoorlijk goed scoren in vergelijking met zaken als infographics en datavisualisaties, wat betekent dat ze ook passief links kunnen genereren – waardoor er geen continu bereik nodig is.
Content die geen voortdurend bereik vereist om links te genereren, is veel duurzamer dan eenmalige campagnes en kan, ondanks dat het nooit ‘viraal’ gaat, toch een hoog investeringsrendement voor merken opleveren.”
Helene Jelenc, oprichter, Muurbloem Studio’s
“Het feit dat educatieve inhoud de hoogste betrokkenheid kreeg, bevestigde zeker een paar vermoedens, maar laat me ook zien dat dit een uitstekende kans is voor een mens om contact te leggen en rechtstreeks contact te maken met die engagementen.
Ik had niet verwacht dat het converteren van inhoud meer links zou opleveren dan de andere fasen van het klanttraject. Dit is ongetwijfeld een van de moeilijkere fasen van de reis voor het maken van inhoud. Het zegt veel over de gepercipieerde waarde van die inhoud vanuit het perspectief van een lezer.”
Debbie Chew, Global SEO Manager, Toetsenblok
“Het verbaast me niet dat ‘gratis tools’ en ‘statistieken’ de meeste links krijgen – beide zijn linkbuilding-tactieken waar ik voor pleit.
In de toekomst denk ik dat “enquête”, “rapport”, “studie” en “onderzoek” steeds belangrijker soorten inhoud zullen worden die links krijgen.
Als je nieuwe en interessante gegevens kunt ontdekken over onderwerpen waar mensen nieuwsgierig naar zijn, is de kans groter dat die informatie wordt gedeeld en gekoppeld.
We hebben hier succes mee gezien voor Dialpad’s videoconferentierapportwaar we hebben geanalyseerd hoe videoconferenties zijn veranderd van vóór de pandemie tot nu.”
More Stories
Business to Business Sales Acid Test: How Could You Improve Sales Performance?
Voice Mail: 5 Proven Techniques That Get Your Calls Returned!
Sales Management – Do Sales Managers Actually Manage?