October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Paid Media KPIs - Lake One Blog

5 betaalde media-KPI’s om bij te houden in uw volgende B2B-campagne • Lake One ®

Er zijn honderden gegevenspunten waarmee u rekening moet houden bij het beheren van een bedrijf. Elk crew heeft zijn eigen lijst en het evalueren van succes kan verschillende betekenissen hebben, afhankelijk van hun doelen. Compensated media KPI’s (key effectiveness indicators) meten de effectiviteit van hoe uw betaalde of advertentiecampagne presteert, en er zijn manieren om het maximale uit het gebruik van KPI’s te halen om uw resultaten te verbeteren.

Klinkt uitdagend? Zeker weten.

Ongetwijfeld zou er weinig onenigheid moeten zijn above het belang van de volgende 5 om bij te houden in uw volgende B2B-campagne als het gaat om KPI’s voor betaalde media. Laten we kijken.

1. Conversieratio

Onze eerste KPI voor betaalde media fulfill de effectiviteit en het succes van uw marketingcampagnes en gebruikerservaring. Het conversiepercentage is het share websitebezoekers dat een zinvolle actie voltooit, zoals het invullen van formulieren, gedeeld door het totale aantal bezoekers.

Conversieratio = aantal conversies / aantal bezoekers x 100

Als u bijvoorbeeld 110 bezoekers uit een advertentie heeft gegenereerd en 3 een formulier heeft ingevuld, zou de conversieratio 3,63% zijn. Waarom is dit belangrijk? Het conversiepercentage evalueert of uw internet marketing- en web page-ervaring resoneert satisfied uw doelgroep. Daarom, als uw conversieratio onder de benchmarks ligt, bouwt u uw pijplijn niet op. Over benchmarks gesproken, kijk eens naar deze branchebenchmarks voor Google Adverts:

2. Kosten per acquisitie

Nu u uw marketingcampagnes heeft geoptimaliseerd en uw benchmarks voor conversieratio’s heeft overschreden, is het tijd om te evalueren hoeveel uw conversies kosten. Een populaire KPI bij advertentiecampagnes, kosten for every acquisitie, berekent hoeveel het kost om een ​​conversie te genereren.

Kosten per acquisitie (CPA) = totale uitgaven / totale conversies

Als u begrijpt hoeveel het kost om iemand te converteren, kunnen bedrijven begrijpen hoeveel ze bereid zijn te betalen om een ​​klant te werven. Over het algemeen geldt: hoe lager de CPA, hoe beter. U kunt echter een crack-evenpunt berekenen om te bepalen hoeveel u kunt uitgeven voordat uw marketingcampagnes onrendabel worden.

3. Sluitingspercentage

Nu u begrijpt hoe u de effectiviteit van uw marketingcampagnes en website kunt berekenen en evalueren, is het tijd om na te denken in excess of post-conversie. Genereren de conversies kwalitatieve qualified prospects? Om de leadkwaliteit te helpen evalueren, berekent u uw close charge.

Sluitingspercentage = promotions / conversies x 100

Als een e-mailcampagne 7 formulierinzendingen genereerde en 2 daarvan omgezet in discounts of klanten, zou uw sluitingspercentage 29% zijn. Ook bekend als een direct-to-shut-percentage, kan een lager share duiden op een slechte leadkwaliteit, een ineffectieve opvoedingsstrategie of een verbroken verkoopproces. Sluitingspercentages variëren afhankelijk van de branche. Kijk eens naar waar uw bedrijf staat.

4. Levenslange waarde van de klant

Uw marketingcampagnes converteren satisfied een hoog percentage, waardoor uw CPA lager wordt. Uw leadkwaliteit is bovengemiddeld omdat u de shut rate-doelen overschrijdt. Wat is de zakelijke influence op de lange termijn op uw klanten? Om ons te helpen dit te begrijpen, moeten we de Buyer Lifetime Price (CLV) berekenen. Customer life time value meet hoeveel omzet een bedrijf genereert van een enkele klant.

Consumer Life time Value (CLV) = klantopbrengst x gemiddelde klantlevensduur

Het behouden van uw huidige klanten is een kosteneffectieve manier om groei te stimuleren. CLV is een belangrijke meetwaarde om bij te houden, omdat het bedrijven helpt bij het ontwikkelen van strategieën om bestaande klanten te behouden. U wilt bijvoorbeeld waarschijnlijk meer van uw mediabudget besteden aan acquisitie dan aan retentie, dus het uitsluiten van huidige klanten van uitgaande campagnes kan een haalbare oplossing zijn.

5. Rendement op investering

Nu, na al dit werk om de effectiviteit van uw marketingcampagnes en de effect op uw bedrijf te evalueren, heeft u eindelijk uw B2B-betaalde media KPI pot met goud bereikt: return on financial commitment (ROI).

Belangrijk voor elk bedrijf is dat het berekenen van uw investeringsrendement de winstgevendheid van zakelijke kosten bepaalt en op vele manieren kan worden onderverdeeld. Ga hiermee aan de slag ROI-calculator van onze vrienden bij HubSpot.

Daar heb je het. Onze voorgestelde best 5 betaalde B2B-media-KPI’s vormen de basis voor het evalueren van het succes van elke campagne. Door hier te beginnen, kunnen u en uw bedrijf betere beslissingen nemen en vooruitgang boeken in de richting van de beoogde resultaten.

Neem vandaag nog get hold of op fulfilled ons team om aan de slag te gaan achieved uw volgende campagne.