Tijd vinden om te bloggen is voor veel marketeers een veel voorkomende uitdaging. Marketeers dragen vaak veel petten en het kan moeilijk zijn om lang genoeg te focussen om kwaliteitsartikelen te produceren als je weinig tijd hebt.
Hoe blog je als je geen tijd hebt? We spraken satisfied auteur en marketingexpert David Meerman Scottin excess of hoe u veelvoorkomende fouten in tijdbeheer kunt vermijden doorway een program te ontwikkelen.
Tijdbeheer voor bloggen
Tijdbeheer voor bloggen verwijst naar het vermogen om uw tijd effectief te gebruiken voor bloggen en het maken van inhoud. Dit kan zo simpel zijn als het maken van een schema om wekelijks blogtaken uit te voeren en uit te zoeken op welke momenten van de dag je het meest productief bent.
Wat er ook op uw marketingbord staat, het zal niet worden gedaan zonder goed tijdbeheer. Leren hoe u het meeste uit uw tijd kunt halen, heeft grote invloed op uw productiviteit en algehele succes als blogger.
Waarom is timemanagement voor bloggen belangrijk?
Als het gaat om het maken van inhoud, is het belangrijk om consistentie te behouden. Dit is waarom bloggen timemanagement zo belangrijk is. Je voelt je misschien niet altijd gemotiveerd om regelmatig te creëren, maar doorway een schema op te stellen, kun je constant blijven achieved je blogoutput.
U kunt bijvoorbeeld merken dat u ‘s ochtends beter kunt schrijven. U kunt dus elke ochtend 2 tot 3 uur vrijmaken om te schrijven op basis van het aantal artikelen dat u for each week zou willen produceren.
Maak een inhoudskalender om u te helpen uw inhoud van tevoren te plannen en redelijke deadlines in te stellen. Noteer feestdagen of seizoensgebonden evenementen die van invloed kunnen zijn op uw inhoudsschema.
Door je te ordenen, kun je doelen stellen en bereiken voor je website. Als je helemaal opnieuw begint, bekijk dan onze gids voor het starten van een blog.
Bloggen als je geen tijd hebt
1. Gebruik blogsjablonen.
Een gemakkelijke manier om uw creatieve proces een vliegende get started te geven, is door te beginnen satisfied een sjabloon. Waarom lijden aan een writer’s block staren naar een leeg document als dat niet nodig is? HubSpot’s gratis blogpost-sjablonenkan u helpen uw artikel op te maken en sneller aan de slag te gaan dan helemaal opnieuw te beginnen.
[Include screenshot]
Sjablonen fungeren als een eenvoudig te volgen overzicht waar u uw gedachten kunt ordenen en uw inhoud kunt uitwerken. Het aanbod van HubSpot omvat zes sjablonen, variërend van how-to-berichten tot pijlerpagina’s en infographics.
2. Ontwikkel een blogroutine.
In veel opzichten herinnert bloggen David aan sporten. Om hierin succesvol te zijn, moet je een schedule ontwikkelen. “Het is geprogrammeerd”, zegt David. “Het gaat erom het in je leven in te bouwen en er een tweede natuur van te maken, zoals ‘s ochtends hardlopen of yoga doen na het werk.”
Besteed elke dag tijd aan schrijven of wijs een tot twee vaste schrijfdagen per 7 days toe. Blokkeer vrije tijd in uw agenda en schakel berichten-apps uit om onderbrekingen tijdens het schrijven te voorkomen.
Als je eenmaal georganiseerd bent en een schedule hebt gecreëerd, zul je merken dat je meer tijd experienced om te schrijven dan eerder werd gedacht.
3. Houd een lijst fulfilled ideeën bij.
Een manier om tijd te besparen bij het bedenken van inhoud, is ervoor te zorgen dat u altijd een lopende lijst achieved nieuwe ideeën hebt om mee te werken. Zo scharrel je niet op het laatste minute naar waardige onderwerpen.
Door onderwerpclusters te maken, kunt u uw inhoudsstrategie voor blogs invullen. Een onderwerpcluster bestaat uit meerdere artikelen die zijn gegroepeerd op een gedeeld onderwerp of gerelateerd onderwerp. U kunt bijvoorbeeld één pijlerpagina hebben die een breed overzicht van een onderwerp geeft. Van daaruit kunt u meer diepgaande, specifieke artikelen maken above gerelateerde subonderwerpen.
Dit zal u niet alleen helpen bij het plannen van inhoud, maar ook bij het organiseren van uw web page-architectuur.
4. Doe onderzoek voordat u gaat schrijven.
Het is veel gemakkelijker om te schrijven wanneer u alle relevante informatie die u wilt opnemen op één plek hebt. Onderzoek het door u gekozen onderwerp voordat u gaat zitten om de informatie in een snel overzicht op te schrijven en te ordenen.
Neem elk zoekwoordonderzoek op in dit proces, zodat u ervoor kunt zorgen dat uw inhoud aansluit bij wat lezers on-line zoeken. Op deze manier, wanneer je gaat zitten om te schrijven, is je enige taak om te schrijven – niet om nieuwe feiten op te zoeken.
5. Bewerk niet tijdens het schrijven.
Bij het schrijven is het heel verleidelijk om te willen stoppen en correcties aan te brengen. Doe dit niet. Het breekt je schrijfstroom.
Schrijf in plaats daarvan een ruwe schets die als eerste in je opkomt. Volg uw gedachtegang zonder te stoppen om typefouten te corrigeren of te bewerken. Het doel is om uw gedachten op de pagina te krijgen. Zodra uw eerste notion is geschreven, kunt u altijd teruggaan en wijzigingen aanbrengen.
6. Voer artikelupdates uit.
Een andere strategie is om voort te bouwen op bestaande inhoud doorway een artikelupdate uit te voeren. Uw oudere inhoud een opfrisbeurt geven is niet alleen goed voor Seo en uw lezers, maar het kan ook een snelle overwinning zijn voor het toevoegen van nieuwe inhoud in een tijdnood.
Bij oudere inhoud moet u mogelijk aanvullend onderzoek doen en het bijwerken voor nauwkeurigheid, maar het kost in excess of het algemeen minder tijd dan het helemaal opnieuw schrijven van een nieuw artikel. Bekijk uw bestaande inhoud. Zijn er artikelen waar je dieper op kunt duiken? Zijn er ontwikkelingen in de branche die u kunt opnemen? Is er een nieuwe invalshoek om te verkennen?
7. Vind ideeën voor inhoud, waar u ook bent.
Doorway van bloggen een dagelijkse regimen te maken, kom je veel vaker creatieve contentideeën tegen. Houd een open geest, observeer nieuwe dingen die u persoonlijk interesseren en vind manieren om ze om te zetten in voer voor een blogpost. Door de werelddynamiek op te merken die je enthousiast maakt en deze te relateren aan je publiek, wordt het bloggen een stuk natuurlijker en leuker.
Verzamel inhoudsideeën uit verschillende situaties in het leven en vind manieren om ze toe te passen op uw branche.
8. Huur een freelancer in.
Soms is je werkdruk gewoon te zwaar en kunnen je inspanningen beter ergens anders worden ingezet. Als je de middelen en het price range hebt om het te doen, kan het inhuren van externe hulp ook een goede optie zijn.
Websites zoals Upwork, Contenta en MediaBistro maken het gemakkelijk om professionele schrijvers te vinden. Als je information op grotere schaal wilt genereren, overweeg dan om samen te werken satisfied een contentbureau.
Website als een pro
Het creëren van inhoud satisfied een consistente cadans is een obstakel waar drukke marketeers vaak mee worstelen. Doorway een arranging te maken en tijdbeheer voor bloggen onder de knie te krijgen, kun je zelfs creëren als je weinig tijd hebt.
Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd in december 2010 en is bijgewerkt voor volledigheid.
More Stories
Sample Business Plan Outline
Adopt a Pre-Sell Strategy to Drive Interest in Your Project Before Seeking Investment Funding
Startups Must Choose Financing Models Wisely: Bootstrapping versus Angels versus VCs