September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

De 40+ beste e-mailonderwerpregels voor verkoop

29 juli 2022·7 minuten lezen

We hebben de fundamentele best practices verzameld voor het maken van de beste e-mailonderwerpregels voor verkoop, inclusief schrijftips en voorbeelden die u voor uzelf kunt stelen.

De helft van de mensen die u e-mailt, beslist alleen op basis van de onderwerpregel of ze uw e-mail openen. Als u al uw tijd besteedt aan het opstellen van de perfecte e-mail en de onderwerpregel verwaarloost, is dat een foutmarge van 50%, verloren verkopen en inkomstenderving. In dit artikel delen we vijf fundamentele best practices voor het maken van opvallende onderwerpregels, zes specifieke schrijftips die u kunt gebruiken en een inspirerende lijst met meer dan 40 voorbeelden waarmee e-mails worden geopend en tot gesloten deals leiden.

Van het advies van topverkopers over het afstemmen van uw onderwerpregels op elk verkoopscenario tot fenomenale voorbeelden van onderwerpregels: maak een bladwijzer voor dit artikel om terug te keren naar elke keer dat u vastzit en uw creatieve e-mailsappen wilt laten stromen.

Vidyard-logo

De beste e-mailtool voor verkoopvideo’s Gratis verkoopvideo’s opnemen en verzenden.

Schrijf je gratis in

  1. Inhoud
  2. 1. 5 fundamentele best practices voor onvergetelijke verkoop-e-mailonderwerpregels
  3. 1.1 Geef prioriteit aan eenvoud en beknoptheid
  4. 1.2 Personaliseer de onderwerpregels van uw verkoop-e-mail
  5. 1.3 Let op je toon
  6. 1.4 Een emotionele reactie oproepen
  7. 1.5 Word niet moe
  8. 2. 6 tips voor het schrijven van opvallende verkooponderwerpen voor elk scenario met meer dan 40 voorbeelden
  9. 2.1 Voor koude outreach: gebruik nieuwsgierige woordkeuzes
  10. 2.2 Voor follow-ups van inkomende leads – laat ze hangen
  11. 2.3 Voor het boeken van vergaderingen: gebruik interne camouflage
  12. 2.4 Voor follow-ups en netwerken: maak van hen de expert
  13. 2,5 Voor promotionele e-mails: hun verwachtingen ondermijnen
  14. 2.6 Voor leads die koud zijn geworden – verras ze
  15. 3. De beste onderwerpregels voor verkoop-e-mails maken is eenvoudiger dan u denkt

5 fundamentele best practices voor onvergetelijke verkoop-e-mailonderwerpregels

1. Geef prioriteit aan eenvoud en beknoptheid

De onderwerpregels van uw verkoop-e-mail moeten kort en krachtig zijn – 1-5 woorden is ideaal. Op die manier is de eerste regel van de e-mail zichtbaar zonder deze te openen. E-mails met kortere onderwerpregels presteren beter, volgens Mailchimp.

Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Stuur geen e-mail zonder onderwerpregel. Het kan als lui worden ervaren.

“Hoe korter je onderwerpregel, hoe meer tekens ze op de eerste regel van de e-mail zien. Zorg ervoor dat het gepersonaliseerd is en resoneert met de persona. Laat ze zien dat je ze kent.”

Headshot van Kyle Coleman die de beste e-mailonderwerpregels voor verkoop citeert

Kyle ColemanClariSenior Vice President, Marketing

2. Personaliseer de onderwerpregels van uw verkoop-e-mail

Zorg ervoor dat de onderwerpregel van uw verkoop-e-mail relevant is voor de ontvanger. Als je je onderwerpregels maakt, schrijf ze dan in kleine letters om er nonchalant uit te zien en gebruik hun voornaam, bijvoorbeeld [Name]vraag over je boek.

Uw ontvanger zou het gevoel moeten hebben dat uw e-mail op een natuurlijke manier past bij de reguliere correspondentie die ze gewoonlijk krijgen – het soort e-mails dat ze daadwerkelijk lezen.

Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Voeg nooit algemene begroetingen toe. Hun e-mailhosting kan uw e-mail als spam markeren, of de ontvanger denkt misschien dat het niet relevant is. Vermijd ze in plaats daarvan volledig en kies voor de naam van de ontvanger. Bijvoorbeeld, in plaats van Hallo daar of Hallo begin je onderwerpregel met [Prospect name] kan niet wachten om je deze week te spreken.

3. Let op je toon

Houd rekening met de toon van de onderwerpregels van uw verkoop-e-mail. Zorg ervoor dat uw follow-up niet als opdringerig wordt gelezen of dat uw eerste koude outreach niet te formeel klinkt. Pas op voor zinnen als ‘zachte herinnering’. (Zal de volgende herinnering zijn minder zacht?)

Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Gebruik nooit zinnen als ‘dringend’, ‘nu lezen’ of ‘onmiddellijk’, tenzij het echt van levensbelang is. Anders verlies je het vertrouwen van de lead en kun je ervoor zorgen dat ze je e-mail niet meer kunnen lezen, of erger nog, worden gemarkeerd als spam.

4. Roep een emotionele reactie op

Aan de andere kant is het uitlokken van een positieve emotionele reactie – gelach, nieuwsgierigheid, concurrentievermogen – een geweldige manier om potentiële klanten te verleiden uw e-mails te lezen. Probeer uw prospect uit te dagen of een reactie op te roepen zoals verrassing of vreugde. Het kan handig zijn om persoonlijke voornaamwoorden zoals ‘jij’ op te nemen, zoals in ‘Ik heb ongelooflijk nieuws voor je’.

Onderwerpregel e-mail voor verkoop Nee-Nee: Vermijd het uitlokken van negatieve emotionele reacties zoals paniek, verwarring of woede. Zelfs als uw prospect uw e-mail opent, kunnen ze een slechte indruk van u achterlaten.

5. Raak niet afgemat

Elk mislukt onderwerp is gewoon een nieuwe kans om te leren. Als het je in het begin niet lukt, probeer, probeer en probeer opnieuw. Herhaal en verbeter je onderwerpregels. Ze zullen niet allemaal winnaars zijn, maar als je deze best practices toepast, zul je zeker iets vinden dat werkt.

De BESTE verkoop-e-mailonderwerpregels in 2022

In deze aflevering van Veelgestelde vragen over verkoop, roepen verkoopleiders op wat een effectieve koude e-mailonderwerpregel onderscheidt. Bekijk deze video om erachter te komen met welke onderwerpregels je zeker open zult staan

6 tips voor het schrijven van opvallende verkooponderwerpen voor elk scenario met meer dan 40 voorbeelden

Nu u de theorie achter de beste onderwerpregels voor verkoop-e-mails kent, gaan we in de praktijk duiken. Gebruik deze lijst met meer dan 40 voorbeeldonderwerpregels om uw eigen onderwerpregels te inspireren. We hebben ook tips en praktisch advies van verkoopleiders verzameld over hoe u uw schrijven kunt afstemmen op elk verkoopscenario. En hier is een tip: als je besluit een video-e-mailbericht te verzenden, probeer dan het woord ‘video’ aan je onderwerpregel toe te voegen om die openheid nog verder te verleiden.

Een voorbeeld van een videoscriptsjabloon voor virtuele verkoop.

10 videoscripts en e-mailsjablonen Een voorbeeld van een videoscriptsjabloon voor virtuele verkoop. Breek door inboxen met deze bewezen video-e-mailsjablonen. Download PDF