September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

De 6-cijferige Side Hustle opruimen van parkeerplaatsen

Blademir HernandezDe gast van deze week begon zijn bijzaak met als doel een extra $ 1.000 per maand te verdienen. Vier zomers later en het is nu een bedrijf met 6 cijfers!

Blademir Hernandez is een Side Hustle Show-luisteraar die werd geïnspireerd door het verhaal van Brian Winch in aflevering 266 om zijn bedrijf te starten.

Brian bouwde een operatie van $ 650ka jaar op om zwerfvuil op te ruimen en parkeerplaatsen schoon te maken – iets wat Blademir zeker wist dat hij dat ook kon.

Blademir stak zijn hand uit naar Brian en voerde het idee langs hem heen, voordat hij eropuit ging en vastgoedbeheerders in zijn omgeving vond om zijn zwerfvuilophaalservice aan te bieden.

Dit verhaal is een perfect voorbeeld van wat er kan gebeuren als je inspiratie haalt uit een bewezen bedrijfsmodel en je eigen gameplan uitvoert.

Stem af op het interview met The Side Hustle Show om te horen hoe:

  • hij vond zijn eerste klanten
  • om een ​​lokale kavelveegservice te prijzen en te verkopen
  • Blademir heeft zijn bedrijf opgeschaald

verse boeken 2021

  • Gusto — Krijg 3 maanden gratis van de toonaangevende leverancier van salarisadministratie, secundaire arbeidsvoorwaarden en HR voor moderne kleine bedrijven!

gusto loonlijst

De inspiratie om parkeerplaatsen op te ruimen

“Eigenlijk was ik op je website aan het kijken en ik kwam 99 ideeën tegen over hoe je extra geld kon verdienen en ik kwam de vuilnisophaalservice tegen”, vertelde Blademir me.

Geïnteresseerd om meer te weten, klikte Blademir door en las het artikel dat aflevering 266 was met Brian Winch.

In die aflevering vertelde Brian me hoe hij van zijn zwerfafvalbedrijf een operatie van $650k had gemaakt, en hoe iedereen in zijn vrije tijd aan de slag kan gaan en $30-$50/uur kan verdienen.

“Dit is iets waar ik me op mijn gemak bij voelde en dat ik kon doen”, vertelde Blademir me.

Blademir nam contact op met Brian en vroeg of hij dacht dat een soortgelijk bedrijfsmodel goed zou werken in zijn gebied.

Brain ging terug naar Blademir en vertelde hem dat hij het kon laten werken, “overal waar er parkeerplaatsen zijn.”

Dit was alles wat Blademir wilde horen. Hij had parkeerplaatsen in zijn gebied, zoals de meeste gebieden, dus besloot hij zijn bedrijf te starten.

(Brian verkoopt ook een handleiding over hoe u aan de slag kunt gaan.)

Een parkeerplaatsschoonmaakbedrijf starten en de eerste klanten binnenhalen

Blademir zei dat hij zijn bedrijf als eenmanszaak begon en een zakelijke betaalrekening opende, en meteen aan de slag ging om veel schoon te maken.

Hij begon met rondrijden in zijn buurt en benaderde huurders die in appartementen woonden, bedrijven exploiteerden op commerciële kavels en pleinen met parkeerplaatsen.

Blademir vertelde me dat hij de huurders zou vragen om het telefoonnummer van de manager die de leiding had over de kavel.

Als Blademir een manager aan de telefoon kreeg, zei hij zoiets als:

“Hallo, mijn naam is Blademir, ik ben een lokale verkoper in het gebied en mijn bedrijf is gespecialiseerd in het opruimen van zwerfvuil en puin van parkeerplaatsen. Bent u geïnteresseerd in dat soort diensten?”

Blademirs eerste klant was een van de pleinen naast waar hij woont. Hij belde de manager en regelde om naar binnen te gaan en hem persoonlijk te spreken.

Het bleek dat de manager ook verantwoordelijk was voor acht andere locaties. Blademir zei dat hij bereid was hem een ​​kans te geven, en dat was zijn eerste betaalde baan.

Er was nog geen bedrijf dat het terrein aan het vegen was, de huurders deden het eigenlijk zelf.

Dus ze waren erg blij om te zien dat Blademir opdook en het hele gebied begon op te ruimen.

Een parkeerplaats opruimservice prijzen

Om zijn eerste baan een prijs te geven, vertelde Blademir me: “Ik liep langs het terrein en zei: ‘Hoe lang zal ik erover doen om deze parkeerplaats te vegen?'”

Nadat hij het terrein had bewandeld en bijna een droge run had gedaan terwijl hij deed alsof hij het terrein aan het vegen was, schatte Blademir dat het hem 15-20 minuten zou kosten om het gebied te vegen.

Hij vermenigvuldigde dat vervolgens met het aantal dagen dat de manager wilde dat hij de boel zou vegen om een ​​maandelijks bedrag te krijgen.

“In het begin probeerde ik te fotograferen voor $ 35 per uur. Maandelijks kwam het uit op $ 450-500 / maand, “legde Blademir uit.

Blademir geeft toe dat hij zich afvroeg of het zijn tijd waard was. Maar aangezien het zijn eerste klant was en hij wat ervaring wilde opdoen, was hij bereid het te doen.

Blademir diende een voorstel in bij de beheerder van het perceel en kort daarna ontving hij een ondertekend antwoord waarin hij ermee instemde.

Opstartkosten

De opstartkosten van Blademir waren:

Logistiek en het schoonmaken van de kavels

Blademir moet kavels opruimen als er geen voertuigen zijn, zodat hij een volledige sweep kan uitvoeren. Dit betekent ofwel ‘s avonds laat of’ s morgens vroeg opruimen.

Dit is wat dit zo’n goede bijbaan maakt, omdat je het voor of na de meeste gewone dagelijkse banen kunt doen.

Als het gaat om het daadwerkelijke schoonmaken, zei Blademir dat hij voor het grootste deel een blazer gebruikt om al het afval en puin op één plek te verzamelen.

Vervolgens gebruikt hij een hark en zijn Litter Licker-schep om al het afval te verzamelen en ter plaatse in afvalcontainers te doen.

Er zijn ook veel service-add-ons en andere verzoeken die naar voren komen tijdens het schoonmaken van kavels.

Enkele van de extra taken die Blademir vaak tegen een meerprijs doet, zijn het verwijderen van illegaal gedumpte items en het verwijderen van afval als er geen afvalcontainer op het terrein is.

Opschalen en hulp aannemen

Toen Blademir meer parkeerplaatsen kreeg om vrij te maken, werd het moeilijker voor hem omdat hij maar zoveel uren per dag alleen kon doen.

Blademir vertelde me dat het op het punt kwam dat het “een beetje overweldigend werd”.

Dus begon Blademir onafhankelijke contractanten in te schakelen om te helpen.

Toen hij aan het uitzoeken was wat hij aannemers moest betalen, legde Blademir uit dat hij besloot dat hij 25% van de baanwaarde voor zichzelf zou nemen en 75% aan de aannemer zou geven.

Blademir vertelde me dat waar hij ook een nieuwe baan zou aannemen, hij het een maand lang zelf zou doen voordat hij een aannemer in dienst nam en hen opleidde om het van hem over te nemen.

“Het kwam op het punt waarop ik dacht, ‘wacht even, ik zal gewoon iemand anders inhuren en ik zal een stap terug doen’,” vertelde Blademir me.

Wat werkte er nog meer aan het marketingfront?

Naast het persoonlijk bezoeken van pleinen en het vragen naar de manager, voerde Blademir een Google-zoekopdracht uit om beheerders van commercieel onroerend goed in zijn gebied te vinden.

Blademir zei dat hij een lijst met vastgoedbeheerders had gemaakt en de lijst begon door te nemen om ze op te roepen met dezelfde pitch als in persoon.

Veel managers zouden om meer informatie vragen, dus zou Blademir hen per e-mail een flyer sturen met meer details over zijn bedrijf.

Iets wat Blademir opmerkte, was dat hij veel vervolggesprekken moest voeren, soms 3-4 meer om de deal te sluiten.

Deze vorm van “warme outreach” werkte uiteindelijk goed voor Blademir toen hij een aantal nieuwe klanten binnenhaalde. De meeste klanten beheerden ook meerdere kavels, dus het sneeuwde ook naar meer banen.

“Aanhoudend zijn en in het begin een klein script hebben”, waren de beste tips van Blademir voor het pitchen van klanten.

Op het moment van het interview had Blademir 30 kavels in zijn boeken.

Hulpmiddelen en technologie

Blademir gebruikt niet veel tools en technologie in zijn bedrijf, de tools die hij gebruikt zijn:

  • Snelboeken – Dit is de boekhoudsoftware die Blademir gebruikt.
  • E-mail – Dit is hoe Blademir het grootste deel van zijn outreach en communicatie met lotmanagers doet.
  • Whatsapp – Dit is de berichten-app die Blademir gebruikt om te communiceren met zijn teamleden en onderaannemers.

Verrassingen onderweg

“Elke manager die ik tegenkom, ze geven me andere ideeën”, vertelde Blademir me.

De laatste manager die Blademir sprak, vroeg hem of hij aan winkelopruimingen deed. Hij wilde dat Blademir naar binnen ging en een pand opruimde nadat de huurder was vertrokken.

Dit is nu een service die Blademir overweegt toe te voegen aan de lijst met services die hij klanten aanbiedt.

Ook Blademir liet pas in januari van dit jaar een website maken, na zo’n drieënhalf jaar in bedrijf te zijn geweest.

Gerelateerd: De snelste, goedkoopste manier om een ​​website voor uw servicebedrijf te starten

Blademir was onlangs aangenaam verrast toen hij erachter kwam dat een klant hem had gevonden via een Google-zoekopdracht. Die klant heeft 11 panden, dus het kan een groot contract worden.

Wat is het volgende?

“Ik ben op zoek naar drop-service, waar mensen naar mijn website kunnen komen en vanaf de site kunnen bestellen”, vertelde Blademir me.

Blademir richt zich nog steeds op lokale bedrijven, maar hij heeft een doel om zijn bedrijf op een bepaald moment in de toekomst landelijk uit te breiden.

Blademir doet dit ook nog steeds als bijzaak rond zijn dagelijkse baan. Tot nu toe kan hij zijn baan en het opruimen van zijn parkeerplaats in evenwicht houden, maar als zijn bedrijf blijft groeien, moet hij dat misschien heroverwegen.

Blademir’s #1 Tip voor Side Hustle Nation

Stil de twijfels.”

Links en bronnen van deze aflevering

Op zoek naar meer hulp bij drukte?

side hustle show cover art

De bekroonde Side Hustle Show is een
Top 10 Ondernemerschap podcast
met meer dan 1.000 5-sterrenbeoordelingen!

5-sterrenbeoordeling

Luister in je favoriete podcast-app of rechtstreeks in je browser.

luister op spotify