September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

De app-marketingstrategieën die inkomsten en retentie stimuleren

De app-marketingstrategieën die inkomsten en retentie stimuleren

Gepresenteerd door Adikteev


Retargeting is een cruciaal onderdeel van elke mobiele marketingstrategie in 2022, vooral in een extreem drukke markt waar iedereen strijdt om de aandacht van de gebruiker. Een solide strategie voor retargeting en een meetkader haalt het beste uit een bestaande gebruikersbasis en verhoogt het rendement op UA-investeringen.

Er zijn drie hoofdgebieden waar retargeting belangrijk is. De eerste is het voorkomen van churn, wat een grote uitdaging is voor de meeste application-ontwikkelaars. U moet ervoor zorgen dat gebruikers die al in uw application zitten, betrokken blijven en nergens heen gaan.

Het tweede gebied is het activeren van nieuwe installaties. Dit zijn de gebruikers die uw application hebben gedownload, maar nog de eerste stap moeten zetten om zich te engageren – of dat nu een abonnement is, een storting doet of andere acties.

En de derde categorie is upselling van uw gebruikers. Dat is een gebruiker raken die al een kleine aankoop heeft gedaan en ze opnieuw targeten om te zien of ze geïnteresseerd zijn in meer, of een aankoop satisfied een hogere waarde, of beide.

“Er is geen one particular-size-fits-all oplossing, maar drie belangrijke aandachtspunten komen steeds weer naar voren voor marketeers”, zegt Kate Lovejoy, COO van retargeting bij Adikteev.

Hier is een meer gedetailleerde kijk op die drie belangrijkste strategieën – furthermore inzicht in een die in 2022 een enorm onderwerp is geworden voor application-marketeers.

Focusing on op hoge LTV-gebruikers om de inkomsten te verhogen

Hier is uw doel om retargeting-advertenties weer te geven aan gebruikerssegmenten fulfilled een hoge life time worth (LTV) – dat kleine proportion betalende gebruikers dat het grootste deel van uw inkomsten genereert. Het klinkt contra-intuïtief, omdat deze gebruikers al actief zijn, maar het is essentieel om deze gebruikers betrokken en tevreden te houden voor meer inkomsten.

In hardcore gaming-apps is aangetoond dat het richten op het kleine aantal betalende gebruikers (ook wel walvissen of VIP-gebruikers genoemd) resulteert in hoge retentie en in-application-inkomsten in e-commerce-applications zorgt het ervoor dat terugkerende kopers in-application-conversies blijven maken.

Het is absoluut essentieel om die super waardevolle gebruikers in uw application te houden. Als een gebruiker ongeveer een 7 days weg is, komt hij waarschijnlijk niet meer terug. Fulfilled een retargetingstrategie kun je ervoor zorgen dat je app leading of thoughts blijft, dat je die gebruikers eraan herinnert om in de application te blijven en ze ook pusht om further aankopen te doen.

Goed getimede creatievelingen zijn essentieel. Gebruikers willen relevante advertenties op het juiste instant en in de juiste context zien. Om dit met succes te doen, zijn slimme retargeting van advertentiemateriaal en een solide biedplatform nodig om ervoor te zorgen dat u die gebruikers tijdig bereikt.

Gebruikers for each application openen in een bucket

Door gebruikers te segmenteren in verschillende buckets of segmenten, kunt u voor elk een op maat gemaakte strategie bouwen. De meest cruciale doelgroepsegmenten die de meeste marketeers gebruiken, zijn nieuwe installateurs, voormalige betalers en huidige betalers.

Bij nieuwe gebruikers churn 70% direct na installatie. Hoewel sommigen hoe dan ook zullen churn (omdat elke UA-strategie een aantal blindgangers oplevert), is het nog steeds belangrijk om uw UA-investering te beschermen. Dit is ook een goede manier om te zien welke van deze gebruikers moeten blijven, zegt Lovejoy.

Voormalige betalers hebben vaak een hoge intentie retargeting van deze gebruikers kan nieuwe gebruikers satisfied een hoge LTV creëren, ze actief houden en het potentieel van de app laten zien. Wat de huidige betalers betreft, zij zijn degenen die u binnen uw application-ecosysteem wilt houden en er moet altijd aandacht aan worden besteed.

Deze strategie is achieved name geschikt voor apps voor het genereren van inkomsten satisfied advertenties, of casual video games die veel in UA investeren, maar een manier nodig hebben om die gebruikers te behouden. Retargeting kan hen helpen het bedrag aan inkomsten te maximaliseren dat kan worden geëxtraheerd van gebruikers die niet van system zijn een aankoop te doen by means of beloonde advertentievideo’s.

“Met retargeting kun je in-application-gebruikersgedrag benadrukken of versnellen, maar je kunt geen gedrag creëren dat niet bestaat. Een gebruiker die in het verleden vijf keer is geopend, kan worden overtuigd om een ​​echte gewoonte te creëren om de app elke dag te controleren en een zeer betrokken gebruiker te worden. Aan de andere kant, als je ziet dat slechts ,10% van de gebruikers een bepaalde actie voltooit, zal het erg moeilijk zijn om meer gebruikers die actie te laten doen fulfilled alleen een retargeting-campagne”, legt Lovejoy uit.

Eerste-naar-tweede conversiestrategie

Application-gebruikers die één aankoop hebben gedaan, vallen altijd af – een groot deel van hen doet nooit meer een aankoop. Een conversiestrategie van de eerste naar de tweede kan daar verandering in brengen.

“Als ik een retargeting-campagne voor een mobiele application zou lanceren, zou dit de eerste strategie zijn waar ik voor zou gaan”, zegt Lovejoy. “Ik beschouw dit als laaghangend fruit. Je hebt van die mensen die al eens eerder een aankoop hebben willen doen. Retargeting kan hen helpen opnieuw te kopen en die gewoonte op te bouwen. Meestal zijn deze campagnes behoorlijk winstgevend en behoorlijk incrementeel.”

Meestal begint u satisfied het analyseren van de gemiddelde tijd tussen de eerste en de tweede conversie, die helpt bepalen wanneer u een advertentie voor gebruikers moet krijgen, om ze ertoe aan te zetten die tweede aankoop te doen. Die conversieperiode verschilt sterk van application tot application. Als de gemiddelde tijd tussen die twee punten drie dagen is, zou je ze na drie dagen gaan targeten om ze naar die tweede aankoop te duwen (als ze het niet alleen hebben gedaan). Het hele idee hier is dat sommige gebruikers misschien wat meer een duwtje nodig hebben dan andere.

Het is belangrijk om te gaan pushen voor een tweede conversie, want hoe eerder de tweede conversie wordt gedaan, hoe groter de kans dat er een derde komt, enzovoort.

Meer dan retargeting

Bij app-advertising gaat het echter niet alleen om retargeting. In plaats van zich te concentreren op slechts één application, draait het bij cross-promotie allemaal om het houden van hoge LTV-gebruikers binnen uw application-ecosysteem als geheel.

Wanneer u denkt dat een gebruiker waarschijnlijk zal churn, wilt u deze naar een andere application in uw ecosysteem pushen. Dit is een bijzonder relevante strategie voor gamestudio’s die verschillende titels in hun portfolio hebben.

“Maar ik denk dat er echt interessante kansen zijn als je bereid bent om dat aan te vechten en te zeggen: waarom gaan we niet achter de tweedaagse vervallen betalers aan, of actieve betalers en meten we de incrementele toename? Laten we hier experimenteren’, zegt ze. “De studio’s waarvan ik zie dat ze het meest succesvol worden, zijn bereid om niet alleen naar gegevens te kijken om hun ideeën uit te dagen, maar ook om hypothesen are living te testen.”

Voor meer informatie more than verschillende retargetingstrategieën voor applications, neem hier get in touch with op met Adikteev.


Gesponsorde artikelen zijn inhoud die is geproduceerd door een bedrijf dat de submit betaalt of een zakelijke relatie heeft achieved VentureBeat, en ze zijn altijd duidelijk gemarkeerd. Inhoud geproduceerd doorway onze redactie wordt op geen enkele manier beïnvloed door adverteerders of sponsors. Neem voor meer informatie get in touch with op met [email protected]