September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

De enige Listicles-gids die u ooit nodig zult hebben

De enige Listicles-gids die u ooit nodig zult hebben

3. Optimaliseer uw lijst

Nu u uw doelzoekwoord (en) en uw toekomstige artikeloverzicht kent, begint u satisfied het schrijven van uw lijst fulfilled Website positioning in gedachten.

Er zijn natuurlijk algemene Website positioning-overwegingen die u moet volgen voor zowat elk artikel, inclusief lijst.

Deze omvatten het gebruik van uw doelzoekwoorden, het nemen van zorg voor beeld-Search engine optimisationen het gebruik van interne backlinks.

Toch zijn er ook enkele Search engine optimisation-aanbevelingen die min of meer specifiek zijn voor inhoud van het lijsttype. Daar zijn ze:

3.1 Gebruik tussenkopjes

Ondertitels introduceren nieuwe secties van uw artikel. Ze zijn meestal gemarkeerd met H2, H3 of H4 HTML-tags.

Subkoppen helpen de leesbaarheid en maken elk artikel gemakkelijker te scannen.

Subkoppen helpen ook Search engine optimization omdat Google subkoppen gebruikt om beter te begrijpen hoe het artikel is gestructureerd en om antwoorden op gerelateerde vragen te vinden.

Op basis van de opzet van uw toekomstige artikel kan uw subkopstructuur er als volgt uitzien:

  • H2-ondertitels om lijstsecties in te voeren (bijv. lijstitems die onder een gedefinieerde reeks eigenschappen of prijsklassen vallen)
  • H3-ondertitels om elk lijstitem te introduceren

3.2. Gebruik schema

Google heeft geen goed gedefinieerde regels voor het markeren van uw lijst met behulp van Schema.

Ze hebben echter wel losse documentatie genaamd “Zoekresultaten carrousel” dat klinkt alsof het alleen werkt voor cursussen, films, recepten en dining places.

Toch heb ik het in andere niches zien werken. Hier is hoe het eruit ziet: