March 25, 2023

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Drie bedrijven in medische hulpmiddelen die Instagram-marketing goed doen

Drie bedrijven in medische hulpmiddelen die Instagram-marketing goed doen

Instagram is niet alleen meer voor influencers. B2B-organisaties springen op Insta en krijgen de aandacht die ze verdienen. In één B2B-sector, bedrijven in medische apparatuur, en in een bepaalde niche, apparaten voor diabetesbeheer, kan adult males robuuste Instagram-accounts vinden van verschillende marktleiders.

Marketing and advertising van medische hulpmiddelen is robuust. Bedrijven als Dexcom, Medtronic Diabetic issues en Novo Nordisk delen educatieve informatie, succesverhalen en originele door gebruikers gegenereerde inhoud met de wereld, inclusief de 37,3 miljoen Amerikanen achieved diabetes.

Er zijn tal van goede redenen voor B2B-bedrijven actief op Instagram:

  • Instagram staat in de top 10 van meest bezochte internet websites ter wereld, fulfilled 2,9 miljard bezoeken for each maand
  • Gemiddeld aantal zakelijke Instagram-accounts groeit elke maand satisfied 1,69%
  • De gemiddelde betrokkenheid bij posts op Instagram-bedrijfsaccounts is ,83%

We hebben Instagram-pagina’s voor drie bedrijven voor medische hulpmiddelen beoordeeld om één vraag te beantwoorden: wie doet het het beste op het gebied van internet marketing voor medische hulpmiddelen? We hebben ze beoordeeld op basis van vier van: HubSpot’s Instagram B2B most effective methodsinclusief:

  • Vertel verhalen visueel. Gooi de inventory- en geënsceneerde afbeeldingen weg. Denk aan boeiende foto’s en video’s die uw merkimago telegraferen.
  • Maximaliseer Instagram-verhalen. Gebruik deze kortstondige kansen om het laatste nieuws, speciale aanbiedingen en snackbare video’s achieved volgers te delen.
  • Authentieke gebruikersinhoud delen. Horen van echte gebruikers is sterker dan alleen horen van een bedrijf, dus richt je op deze echte berichten.
  • Optimaliseer de bio-hyperlink. Instagram staat geen backlinks in berichten toe, maar wel in de bio-website link. Als gevolg hiervan is het optimaal benutten van de biolink zowel een kunst als een wetenschap.

Dexcom — Laat gebruikers hun verhalen vertellen

119K volgers | 164 volgend | 638 berichten

Dexcom ontwikkelt en verkoopt carry on glucosemonitoringsystemen voor ambulant gebruik om mensen te helpen hun diabetes beter te beheersen en voor zorgverleners om diabetespatiënten te helpen behandelen. Sinds de oprichting heeft Dexcom zijn gemeenschap van patiënten, zorgverleners en clinici in staat gesteld om betere resultaten te bereiken.

De Instagram-pagina van Dexcom weerspiegelt zijn passie voor empowerment, te beginnen satisfied de beschrijving – zelfs een hashtag laten vallen als een Insta-pro: “Patiënten en zorgverleners in staat stellen kennis tot hun superkracht te maken achieved #Dexcom Continue on glucosemonitoringsystemen.

Hier is onze suggestions op onze vier scorecriteria voor Dexcom’s Instagram:

Vertel verhalen visueel. Het bedrijf richt zich op zijn gebruikers satisfied afbeeldingen die er meer echt uitzien dan geënsceneerd. Hoewel het niet uitzonderlijk visueel is, doet het duidelijk iets goed, omdat het de meeste volgers heeft van de drie bedrijven in medische hulpmiddelen. (Het doet geen pijn dat Nick Jonas een van zijn klanten is.)

Maximaliseer Instagram-verhalen. Dexcom maakt goed gebruik van de verhalenfunctie en maakt gebruik van waar het het beste in is: meer gebruikerssuccessen delen.

Authentieke gebruikersinhoud delen. Dexcom scoort hoog in deze categorie, dankzij een emphasis op mensen die het solution gebruiken. Hoewel ze worden gefilterd doorway de stem van het bedrijf, voelen ze authentiek aan dankzij het gebruik van ‘onbewerkte’ afbeeldingen en de eigen woorden van de gebruikers.

Optimaliseer de bio-link. Het bedrijf maakt veel gebruik van de website link die een breed scala aan educatieve en productinhoud biedt.

Medtronic diabetes — Maximaliseert de biolink van Instagram

65,7K volgers | 336 volgend | 1,419 berichten

Deze fabrikant van medische hulpmiddelen heeft een nobel doel: mensen helpen zich meer op het leven te concentreren, en niet op diabetes. De beschrijvingsregel geeft uitstekend zijn missie weer – terwijl hij twee hashtags gebruikt, waaronder een fulfilled een merk (twee punten!): Gedurfd transformeren #diabetes samen zorgen voor meer vrijheid en een betere gezondheid. Tag ons om te delen hoe het satisfied je gaat #MedtronicStrong!”

Al meer dan 35 jaar loopt Medtronic Diabetes voorop op het gebied van insulinetoedieningsoplossingen, waaronder het InPen-systeem, dat het giswerk uit insuline-injecties haalt door elke keer de juiste dosis te berekenen. Het produceert ook insulinepompsystemen, carry on glucosemonitoringmachines en meer.

Hier is onze feed-back in excess of de vier scorecriteria voor de Instagram-pagina van Medtronic Diabetes:

  • Visueel verhalen vertellen. De berichten van het bedrijf zijn een goede blend van gebruikersverhalen, speciale aanbiedingen, educatieve aankondigingen en productverhalen. Hoewel het visueel niet zo opvallend is als andere pagina’s, krijgt het veel punten voor kwaliteitsinhoud die gebruikers kunnen gebruiken.
  • Maximaliseer Instagram-verhalen. Medtronic Diabetes maakt veel gebruik van deze functie en biedt volgers een breed scala aan verhalen om naar te kijken, te luisteren en te leren.
  • Authentieke gebruikersinhoud delen. Hoewel het bedrijf goed gebruik maakt van het presenteren van zijn klanten, worden de verhalen gefilterd doorway de stem van het bedrijf, dus hoewel ze nog steeds goed zijn, bieden ze niet dezelfde influence als inhoud die rechtstreeks van gebruikers komt.
  • Optimaliseer de bio-backlink. Medtronic Diabetes verpakt de voorlichting en productinformatie echt in deze link, waardoor de mogelijkheid wordt gemaximaliseerd om gebruikers op de hoogte te houden.

Novo Nordisk — Zet een Pro Workforce vooraan en in het midden

99,1K volgers | 683 volgend | 4.520 berichten

Als je for every ongeluk op de Instagram-pagina van Novo Nordisk terechtkomt, zou je op het eerste gezicht misschien denken dat het voor een elite fietsenfabrikant is. Maar de kleine lettertjes verduidelijken dat: “‘s Werelds eerste professionele wielerteam satisfied alle diabetic issues om iedereen met diabetes te inspireren, op te leiden en te versterken.” In feite is het in Denemarken gevestigde bedrijf de maker van slimme insulinepennen die automatisch insulinedoseringsinformatie above elke injectie registreert: NovoPen® 6 en NovoPen Echo® Moreover.

In plaats van zich te concentreren op zijn technologie, zoals zoveel andere bedrijven doen, creëert Novo Nordisk een Insta-merk rond een professioneel wielerteam waarvan de renners diabetic issues hebben. Dit is een zeer slimme en sociaal onderlegde zet. Immers, het zien van substantial-effectiveness fietsers die deelnemen aan een van de meest slopende sporten, is een ware inspiratie voor anderen die leven fulfilled diabetes.

Hier is onze opinions op de vier scorecriteria voor de Instagram-pagina van Novo Nordisk:

  • Visueel verhalen vertellen. De pagina blaast de concurrentie weg door te focussen op het resultaat van het goed beheren van uw diabetes by way of professionele wielersport. (Ga naar Staff Novo Nordisk!)
  • Maximaliseer Instagram-verhalen. Novo Nordisk blijft in zijn verhalen on-brand, satisfied meer above het team – en blijft klanten en bezoekers inspireren.
  • Authentieke gebruikersinhoud delen. Door een unieke benadering van Instagram te hanteren, onderscheidt het bedrijf zich van zijn concurrenten die een meer conventionele benadering hanteren. Immers, hoe kunnen mensen anders dan energiek en geïnspireerd worden door pro-atleten die competities winnen?
  • Optimaliseer de bio-link. Hoe goed de Instagram-pagina van Novo Nordisk ook is, het verliest punten op de bio-hyperlink, omdat het er geen heeft. Even een link naar een movie.

Het is duidelijk dat deze drie bedrijven leiders zijn in de marketing van medische hulpmiddelen. Ze maximaliseren het potentieel van Instagram om gebruikers te helpen ontmoeten waar ze zijn – in de application. Ze delen waardevolle en bemoedigende informatie die mensen met diabetic issues kan helpen om geïnformeerd, betrokken en geïnspireerd te blijven. Het zijn allemaal Insta-winnaars!

Als digitaal marketingbureau heeft Kuno Creative jarenlange ervaring achieved het helpen van gezondheids- en technologiebedrijven bij het succesvol strategiseren en uitvoeren van hun digitale marketinginspanningen – waarbij sociale media slechts een deel van de marketingpuzzel zijn. Voor meer informatie in excess of hoe we u kunnen helpen uw inspanningen te bevorderen, vraag een gratis adviesgesprek aan.

Vraag een consult aan