October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Hackathons laten geen radijs groeien • Derek Cheshire

hackathons laten geen radijs groeien

Hackathons! Ik wed dat je berichten over hen hebt opgemerkt of misschien zelfs naar een paar bent geweest.

Ze kunnen leuk zijn, ze kunnen zelfs jonge ondernemers helpen om een ​​idee te krijgen hoe ze in de zakenwereld kunnen stappen.

Sommige produceren goede ideeën, maar in wezen zijn ze onzin.

Dus waarom denk ik dat ze slecht zijn? Het zal zeker niet ieders mening zijn, maar hier is de mijne. Ik zou die van jou ook graag horen, dus neem call op met je opmerkingen.

Zijn er voor- en nadelen? Ja natuurlijk, en dit zijn de belangrijkste punten die je zult ontdekken na wat onderzoek:

Voor:

Studenten en medewerkers kunnen experimenteren achieved of vaardigheden leren die ze in een klaslokaal of collegezaal niet zouden kunnen. Ze zijn gemakkelijk te organiseren en de meeste mensen weten (vaag) wat ze zijn.

Tegen:

Als ze binnen een organisatie worden gehouden, kunnen ze een afleiding zijn van de echte problemen waarmee ze te maken hebben. Ze zijn meestal formeel en niet representatief voor situaties in de echte wereld. Doelen kunnen onrealistisch zijn en de hele situatie stressvol. Ze ontwikkelen ook een kuddementaliteit (niet helemaal groepsdenken). Onderzoek toont ook aan dat de output van zeer weinig hackathons ooit het daglicht ziet.

Dus wat is het antwoord? Allereerst moeten we echte problemen aanpakken. Ik vind het nuttig om bij het beoordelen van het innovatiepotentieel van een bedrijf een of twee probleemgebieden te benadrukken die geschikt zijn voor het oplossen van problemen onder het personeel. Ervan uitgaande dat het administration ondersteuning biedt, raken medewerkers betrokken en werken de resultaten meestal goed.

Veel bedrijven erkennen simpelweg het bestaan ​​van ideeën en geven hun werknemers de tijd en middelen om ze te ontwikkelen. Bijna alles is mogelijk!

Hoge waarde wordt gecreëerd wanneer je een probleem oplost. Misschien shed u een zakelijk probleem op, in welk geval een bedrijf (of bedrijven) u wat geld kan betalen. Maar er zijn andere problemen, zoals de beschikbaarheid van medicijnen, voedsel, schoon h2o, fatsoenlijke huisvesting enz.

Dus als je een faculty, hogeschool of gemeenschapsgroep bent, waarom zou je dan niet een van de bovenstaande nemen?

Je zou kunnen zeggen dat het antwoord hierop al bestaat, meer groeien, meer maken and so forth. maar innovatie moet gebeuren. Dingen kunnen lokaal worden geproduceerd (maar misschien op een andere manier) of misschien heeft de offer chain een verandering nodig.

Maar als je ernaar kijkt, zijn er problemen die moeten worden opgelost – overal en waar je ook oplost, zal altijd een probleemwaarde worden gecreëerd.

Zoals een van mijn netwerkers onlangs opmerkte ‘hackathons groeien geen radijs’.

Laten we het hebben more than het opzetten van een uitdaging voor je …