October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Strategische planning als leiderschapsuitdaging

Heeft het plannen van berichten invloed op mijn betrokkenheid?

Vraag: Ik probeer de sociale media-accounts voor mijn kleine bedrijf te laten groeien, maar ik heb gehoord dat het gebruik van planningstools kan leiden tot een lage betrokkenheid en een laag bereik. Is dit waar?

Het korte antwoord is: nee. Consistentie verhoogt waarschijnlijk uw bereik en publieksbetrokkenheid – wat de primaire company is die wordt aangeboden doorway planningstools van derden. Deze mythe blijft echter bestaan ​​om verschillende redenen.

Dit artikel van Sociale Position stelt dat deze overtuiging is te danken aan het idee dat platforms zoals Twitter en Instagram satisfied opzet het bereik beperken van berichten die zijn gepland fulfilled instruments van derden om mensen hun eigen planningsmogelijkheden te laten gebruiken – maar er is geen bewijs om dit te ondersteunen. Het artikel vermeldt ook dat influencers in de social media promoting industrie dit idee zouden kunnen beïnvloeden.

Wat de reden ook is, we zijn hier om deze mythe te analyseren en hopelijk voor u te ontkrachten!

Organisch bereik is het aantal ogen dat op uw inhoud is gericht zonder dat u betaalt om een ​​specifiek publiek te bereiken. In tegenstelling tot advertenties zijn organische berichten niet gericht op specifieke doelgroepen, dus vertrouwen ze op het algoritme van het sociale netwerk.

Hoewel we niet alle details weten about hoe algoritmen werken, weten we wel dat een van de belangrijkste doelen is om mensen op het platform te laten scrollen, zodat ze meer advertenties te zien krijgen. Wat betekent dit voor jou?

Het algoritme beloont een hoge betrokkenheid, die voor veel gebruikers van sociale media direct gekoppeld is aan consistentie. Dit betekent dat hoe actiever je bent, hoe meer je betrokkenheid en bereik toeneemt. Hoewel het algoritme rekening houdt satisfied meerdere factoren, lijkt het geplande berichten niet ongunstig te zijn.

Sterker nog, wij (samen satisfied andere mensen bij verzendbaar en Agorapulse) hebben het onderzoek gedaan, dus we weten dat planningstools van derden u helpen (en geen schade toebrengen) aan uw bereik. Uit het meest recente rapport (uitgevoerd in 2020) bleek dat berichten die op Facebook waren gepland by way of instruments van derden 10,3% meer betrokkenheid opleverden dan indigenous geposte berichten, wat aantoont dat planningstools een goede investering zijn.

Bekijk hier onze volledige analyse.

Deze toename in betrokkenheid kan te wijten zijn aan de vele voordelen die deze resources fulfilled zich meebrengen. Buffer vindt bijvoorbeeld de beste tijden om te posten, analyseert welk soort inhoud het beste is en helpt u gemakkelijk te reageren op opmerkingen – die allemaal belangrijk zijn om uw sociale accounts te laten groeien.

Dit houdt natuurlijk geen rekening fulfilled marketeers die een lager bereik en betrokkenheid zien bij planning doorway derden, maar betere resultaten behalen bij het overschakelen naar native scheduling. Het is dus essentieel om satisfied beide benaderingen te experimenteren om te zien wat voor u werkt.

Wat doet lage betrokkenheid veroorzaken?

Hoogwaardige en boeiende inhoud zal goed presteren op sociale media, of deze nu via een application of indigenous by way of een platform wordt geplaatst. Wat de betrokkenheid beïnvloedt, zijn elementen als inhoud van slechte kwaliteit of een gebrek aan interactie met uw publiek.

Zodra je article is gepland, is er nog werk aan de winkel. Je kunt niet zomaar een bericht achterlaten en verwachten dat het vanzelf presteert. U moet dagelijks inchecken om de reacties, shares en opmerkingen te zien. Als je dat niet doet, zal je bereik een duikvlucht nemen naarmate minder van je berichten verschijnen voor je volgers en, op hun beurt, je potentiële publiek.

Tip:: U kunt Have interaction by Buffer gebruiken om contact te leggen met klanten en op tijd te reageren op hun opmerkingen.

Planning weerhoudt u er niet van om proactief fulfilled uw inhoud om te gaan. Als u uw berichten plant, moet u tijd vrijmaken voor wanneer u actief en aanwezig kunt zijn op uw pagina om te reageren en speak to te maken satisfied uw volgers.

Als je regelmatig speak to hebt en nog steeds een laag bereik ziet, overweeg dan om te experimenteren satisfied verschillende inhoudsformaten, nieuwe platforms uit te proberen (Twitter in plaats van LinkedIn) of een van de volgende recommendations te implementeren.

Hoe haalt u het beste uit uw geplande written content?

Als algemene regel geldt dat inhoud die speciaal is ontworpen voor het system waarop deze wordt gebruikt, beter presteert. Leer de ins en outs van de verschillende kanalen kennen, zodat u de functies van sociale media ten volle kunt benutten.

  • Publiceer op de beste tijden voor uw publiek: Als u een planningssysteem van derden gebruikt, wordt uw inhoud op de voor uw profielen geoptimaliseerde tijden uitgegeven, of dat nu 5 uur ‘s ochtends of 17 uur ‘s middags is.

Geweldige information die de betrokkenheid vergroot + een systeem dat je bereik vergroot = meer small business voor jou.

  • Bereid je van tevoren voor: Doorway een strategie te gebruiken waarbij inhoud van tevoren wordt gepland, kunt u plannen en tijd overhouden voor creatieve ideeën die spontaan kunnen ontstaan. En als je geen nieuwe ideeën hebt, is je planningstool al klaar fulfilled alle inhoud die je hebt voorbereid.
  • Geef mensen een reden om te blijven en zich bezig te houden achieved uw inhoud: In plaats van uw campagnes en producten te ondersteunen, richt u de aim op uw klanten om de betrokkenheid te vergroten. Het is belangrijk om berichten te plaatsen around onderwerpen die belangrijk zijn voor uw publiek en bij hen passen. Overweeg om UGC te implementeren, weggeefacties te houden of tijd vrij te maken om vragen van klanten te beantwoorden.
  • Reageer op je publiek: Houd na het plaatsen uw inhoud in de gaten voor nieuwe opmerkingen waarmee u zich kunt bezighouden. U kunt ook een vraag stellen die bij uw inhoud earlier en deelnemen aan het gesprek. Onderzoek van Twitter toont aan dat mensen bereid zijn geld uit te geven tot 20% meer fulfilled merken die reageren op hun tweets. Hier is een voorbeeld van gemeenschapsbetrokkenheid through onze sociale media bij Buffer.

Geef prioriteit aan kwaliteitsinhoud en betrokkenheid boven frequente berichten voor de beste resultaten

Veel elementen dragen bij aan een hoog bereik en betrokkenheid, dus alleen het bijhouden van een consistent berichtschema zonder interactie met je volgers zal een slechte invloed hebben op je postprestaties. De kwaliteit van uw inhoud – en de relevantie (of het gebrek daaraan) ervan voor uw publiek – kan ook een lage betrokkenheid veroorzaken. Gebruik in plaats daarvan de tijd die wordt bespaard doorway een planningstool om geweldige inhoud te maken en uw volgers te betrekken.

💡De setting up van Buffer stelt u in staat tijd te besparen en ruimte vrij te maken voor het creëren van geweldige inhoudsideeën. Start off vandaag!