October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Hoe de digitalisering van de B2B-groothandel de toekomst van de detailhandel zal veranderen

Hoe de digitalisering van de B2B-groothandel de toekomst van de detailhandel zal veranderen

Meningen geuit door Ondernemer bijdragers zijn van henzelf.

De meeste mensen zouden niet denken dat groothandel veel te maken heeft fulfilled de koopervaring die we tegenwoordig allemaal kennen en waar we van houden. Maar groothandel is eigenlijk waar de innovatie zou moeten uitkomen. De beste manier om te begrijpen waarom, is door van iemand van binnen te leren. In de jaren negentig maakte Kristin Savilia kennis achieved de modewereld als inkoper van Macy’s.

Snel vooruit naar meer dan 20 jaar afterwards, en ze is teruggekeerd naar de wereld van de modegroothandel. Behalve deze keer is ze verantwoordelijk voor de digitalisering van het hele koop- en verkoopproces. Wat heeft dit te maken satisfied de toekomst van retail? Er zijn drie grote developments die ons dankzij technologie en innovatie veel kunnen leren above de downstream-effecten van digitalisering aan de B2B-kant.

Gerelateerd: De toekomst van de digitale winkel in de detailhandel

Gegevens komen op de voorgrond

Als u een groothandel bent en uw productassortiment klopt niet, dan maakt het niet uit hoe mooi uw site is. Stroomopwaarts investeren in digitale transformatie levert betere resultaten op aan de kant van de consument. Het stelt je in staat om van werken in een silo naar verbinding achieved merken van overal ter wereld te gaan. Internet zoals consumenten betere koopbeslissingen nemen wanneer we producten van honderden merken kunnen vergelijken op prijs, materiaal, maatopties, enz., hebben retailers precies hetzelfde nodig om diezelfde producten onder de aandacht van de eindconsument te brengen.

Vooruitkijkend, zullen de succesvolle bedrijven degenen zijn die de sterkste gegevens hebben om hen te informeren over wat ze precies op de verkoopvloer moeten voeren. Het is echter niet voldoende om van beurs naar beurs te reizen, gewapend met niets anders dan een bescheiden spreadsheet.

Gerelateerd: Hoe u de juiste gegevens gebruikt om effectieve zakelijke beslissingen te nemen

Transactionele relaties raken uit de mode

Kristin en ik waren het er beiden more than eens dat de inzet om on line te slagen aan het veranderen is. Vandaag is de verkoop nog maar het begin. Voor langdurige waarde zullen winnende bedrijven de bron van de eisen van klanten moeten bereiken. De industrie is goed in het signaleren van problemen, maar de echte uitdaging is het oplossen van de grotere problemen.

De toenemende vraag naar duurzame producten biedt bedrijven bijvoorbeeld de mogelijkheid om te innoveren en een probleem op te lossen waar klanten echt om geven. In de vurige rivaliteit tussen Adidas en Nike is duurzaamheid een van de onderscheidende kenmerken. Adidas is, in tegenstelling tot Nike, erkend als een early mover op het gebied van duurzaamheid verantwoordelijkheid voor het milieu als een belangrijke merkwaarde. Maar hoe pak je iets op deze schaal praktisch aan? Zoveel merken en shops beloven de CO2-uitstoot te verminderen en het aanbod van duurzame producten te vergroten, maar hoe?

De enige manier om te meten of je op de goede weg bent of niet, is door voordat het product op je vloer komt te weten of het duurzaam is. Zodra het in uw winkels ligt, is het te laat. U moet weten welk share van uw productaanbod de naald beweegt terwijl u bezig bent met het plaatsen van bestellingen. Kristin heeft er bij Joor een prioriteit van gemaakt om B2B-kopers inzicht te geven in de duurzaamheid van hun assortiment en de mogelijkheid om eenvoudig aanpassingen door te voeren om hun doelstellingen te bereiken.

Gerelateerd: Succes is goed, maar vergeet niet om duurzaamheid te omarmen

Het is tijd om afscheid te nemen van zilveren kogels

E-commerce is zo goed als hoe goed u uw klanten kent. Je moet weten waar ze willen zijn en hoe je ze daar zo gemakkelijk mogelijk kunt krijgen. Voor sommigen kan dat bij het afrekenen eruitzien als “Koop nu, betaal later”. Voor anderen kan dit betekenen dat bezorgingsupdates by using sms worden verzonden. En hoewel het misschien niet voor iedereen geschikt is, is er één ding dat hoogstwaarschijnlijk altijd waar zal zijn: je hebt van alles een beetje nodig.

Inmiddels hebben we allemaal e-commerce tendencies zien komen en gaan. Immediate-to-customer (DTC) moest B2B vervangen. We zouden allemaal baksteen en mortel in het stof achterlaten. Maar de waarheid is dat de toekomst hybride zal zijn. Geen koper en geen consument winkelt uitsluitend digitaal – ze doen het allemaal. Kristin is van mening dat een digitaal groothandelsplatform hetzelfde moet doen, doorway oplossingen te bieden voor zowel het persoonlijke als het virtuele verkoopproces met wereldwijde klanten. Waarom? Want of het nu een B2B-koper of de eindconsument is, in de toekomst zal de verwachting zijn om flexibiliteit en naadloze connectiviteit te bieden om uw publiek te bereiken, waar ze zich ook bevinden.

Deze hybride benadering is ook terug te zien in de diversificatie die merken omarmen in hun distributiestrategie. Zo lanceerde Brooklinen, een D2C-merk, onlangs een B2B-collectie, gericht op boetiekhotels. Ondertussen heeft de CEO, Abundant Fulop, vertelde Retail Dive dat het bedrijf een fysieke aanwezigheid nodig heeft en van program is om in 2022 nieuwe winkels te openen.

Dat betekent niet dat e-commerce niet belangrijk zal zijn. Maar digitalisering gaat meer om het bieden van opties aan uw klanten, dan om een ​​eenmalige oplossing.

Gerelateerd: De terugkeer naar baksteen en mortel in 2022