September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Hoe de pandemie de innovatie op het gebied van eten en drinken verandert

De Summer season Extravagant Meals-clearly show in New York Metropolis keerde in juni terug voor het eerste persoonlijke evenement sinds 2019, een terugkeer die de veranderingen in smaak en gedrag als gevolg van de pandemie onder de aandacht bracht. De vakbeurs voor de voedings- en drankenindustrie, georganiseerd doorway de Specialty Foods Association, experienced meer dan 1.900 exposanten in een spectrum van voedselcategorieën – van vleeswaren en kazen tot olijfolie en snoep en exotische items zoals gastronomische bananen die bonbons bevorderen… .en secties gewijd aan keukens van landen als Griekenland en Japan.

Satisfied aanhoudende pandemische verstoringen en gemompel van een recessie in het vooruitzicht, zijn hier enkele van de developments die naar voren kwamen:

1. Gemak overwint nog steeds alles

Consumenten gaven tijdens de pandemie prioriteit aan zowel gemak als comfort and ease, en dat sentiment blijft groeien. Door hybride werk en werken op afstand zijn e-commerce, bezorging en samengestelde assortimenten een nog groter deel van de gemaktrend geworden, volgens het meest recente onderzoek van de SFA about de staat van de Specialty Foodstuff Field. David Lockwood, de co-hoofdschrijver en onderzoeker van het SFA-rapport, voegt toe: “Afhalen en bezorgen was altijd handig, maar het werd een groter iets tijdens de pandemie en een deel ervan is nog steeds vastgelopen.” Een voorbeeld dat Lockwood aangeeft, is hoe sommige places to eat puur afhaalmaaltijden aanbieden in plaats van dineren in diensten.

2. Voedsel gebruiken om het welzijn te verbeteren

De pandemie heeft het consumentenbewustzijn above gezondheid vergroot en veel mensen herinnerd aan het adagium: “je bent wat je eet”. Het heeft consumenten er ook toe aangezet om gezondere opties te kiezen dan vroeger, zegt Summer months Johnson, de oprichter van Zach & Zoe Sweet Bee Farm. Johnson en haar person maken honing doordrenkt met verschillende superfoods, zoals rode biet en gemberwortel.

Het is ook een pattern waarvan ondernemers verwachten dat deze zal voortduren naarmate meer consumenten steeds gezondheidsbewuster worden, mede dankzij de pandemie. Bryon White, die samen met zijn broer Kyle Ilex Organics oprichtte, zegt dat het strategy van voedsel als medicijn consensus aan het opbouwen is. Het bedrijf huisvest het merk Yaupon Brothers American Tea Co., thee gemaakt van yauponbladeren van de yaupon-hulstboom. Dergelijke thee werd traditioneel door indianen gebruikt voor een breed scala aan gezondheidsvoordelen.

“Ik denk dat mensen tegenwoordig meer dan ooit willen weten wat ze in hun lichaam stoppen, waar het vandaan komt en is het goed voor hen?” Bryon legt het uit. “Ik denk niet dat dat snel zal verdwijnen.”

3. Het lanceren van nieuwe merken is nog meer een zware strijd

Ondernemers in de gespecialiseerde merkenruimte worden creatiever om distributie in de detailhandel te realiseren doorway gebruik te maken van nieuwe distributiekanalen en sociale media. Each day Crunch Treats, dat added knapperige gedehydrateerde noten verkoopt, werd start off 2020 gelanceerd en experienced moeite om in de schappen te komen, volgens Laurel Orley, de mede-oprichter van het merk.

Orley zegt dat na een gesprek achieved enkele contacten bij traditionele vendors, de boodschap duidelijk was: ze namen geen nieuwe merken aan in een tijd waarin consumenten schreeuwden om essentiële zaken zoals drinking water en toiletpapier. Maar Orley zegt dat “het niet alleen om fysieke winkels gaat”, en legt uit dat er andere benaderingen zijn die ondernemers zoals zij hebben overwogen. Ze lanceerden in plaats daarvan op Amazon en bleven nadenken about nieuwe manieren om rechtstreeks bij de consument te komen, zoals het plaatsen van hun solution in een abonnementsbox. Orley herinnert zich dat ze ook zoveel mogelijk mensen bereikte op virtuele beurzen, wat uiteindelijk leidde tot een doorbraak: Day-to-day Crunch Treats kwam in CVS en Orley zegt dat de snack nu in 3.000 winkels ligt.

4. Breakouts voor merken die eigendom zijn van BIPOC en vrouwen

Consumenten worden zich meer politiek bewust van de bedrijven die ze bezoeken, waardoor ze op zoek gaan naar bedrijven die eigendom zijn van zwarte en inheemse mensen van kleur, samen fulfilled bedrijven die eigendom zijn van vrouwen. “Onze foundation van mensen veranderde na de dood van George Floyd van wat ik zou zeggen mensen waren die gezondheidsbewust waren naar mensen die op zoek waren naar BIPOC-bedrijven om in te investeren [and] om er gewoon deel van uit te maken”, zegt Zach & Zoe’s Johnson, een zwarte vrouw.

Inkopers in de detailhandel en andere operators zoeken distributeurs, groothandels en andere partijen die ook werken om deze merken naar een hoger niveau te tillen. Hoewel vrouwen en door BIPOC geleide bedrijven voor grotere uitdagingen staan ​​in vergelijking satisfied hun tegenhangers, komen er meer middelen beschikbaar om hun zichtbaarheid te vergroten.

5. Belofte voor plantaardig eiwit

Terwijl de op planten gebaseerde kleinhandelsmarkt in 2020 de groei van de algemene markt voor speciaal voedsel overtrof, vertraagde die groei vorig jaar aanzienlijk. In wat “New Protein 1.” wordt genoemd, trokken producten zoals Over and above Meat of Difficult Foods veel klanten aan, maar slaagden ze er niet in om de massa het hof te maken.

Cue New Protein 2., naarmate de categorie evolueert om een ​​smakelijker, gezonder en betaalbaarder eiwitalternatief te creëren. New Protein 2. zal volgens Lockwood een lus maken in gefermenteerd plantaardig en celgekweekt vlees in een poging betere alternatieven te ontwikkelen die traditionele vleesbronnen uitdagen. “Er komen een aantal potentieel baanbrekende nieuwe lanceringen uit tegen het einde van 2022, maar dit deel van de revolutie zal tijd vergen”, zegt Lockwood., De productiefaciliteiten bestaan ​​nog niet en zullen meer dan $ 400 miljoen kosten uit te bouwen. Lockwood wijst op een paar bedrijven om in de gaten te houden, waaronder Nature’s Fynd, dat op microben gebaseerde eiwitten ontwikkelt, Meati, gemaakt van paddenstoelenwortel, en Yali Bio, dat olieachtige schimmels gebruikt om dierlijk vet na te bootsen.