Een web-site die zijn doelgroep niet aanspreekt, zal niet optimaal presteren. Een geweldige internet site spreekt rechtstreeks de motivaties en frustraties van uw gebruiker aan en neemt ze mee op een reis om aan hun behoeften te voldoen.
Als een site de gebruiker een slechte ervaring biedt, raken ze in de war, doen ze het verkeerde of gaan ze gewoon weg. Doorway ervoor te zorgen dat een internet site is gebouwd achieved de behoeften van de klant in gedachten, zorgt u voor een soepele ervaring voor hen.
Wat is gebruikerservaring?
Laten we eerst eens uitleggen wat gebruikerservaring is en waarom u deze moet stroomlijnen. Gebruikerservaring, of kortweg UX, is de ervaring die individuen hebben wanneer ze een product, dienst of website tegenkomen. Bij het maken van een web page zorgt u ervoor dat u de bezoeker de meest bevredigende ervaring biedt. De gebruikerservaring van uw site moet zijn:
- Functioneel
- Behulpzaam
- Onbeperkt
- Aannemelijk
- de moeite waard
- Wenselijk
Waarom is de gebruikerservaring belangrijk?
Als je ooit op een web page of application bent geweest, niet weet hoe je specifieke informatie moet vinden, of als je op een webpagina fulfilled 404-foutmeldingen bent beland, dan heb je te maken gehad achieved een waardeloze website-gebruikerservaring. Een goede gebruikerservaring is belangrijk omdat een slechte UX kan leiden tot gemiste verkopen en potential customers die through uw website binnenkomen. Positieve ervaringen houden gebruikers loyaal aan het item of merk, wat uiteindelijk leidt tot zakelijk succes.
Uw websitebezoekers verwachten dat elementen van uw site werken en leveren wat ze nodig hebben. Als dat niet het geval is, richt uw web-site zich op de verkeerde doelgroep. Fulfilled een slechte UX moet u mogelijk terugspoelen, wat dieper graven en enkele persona’s en klantreiskaarten maken om uw gebruikers beter te begrijpen.
Stel uzelf de volgende vragen wanneer u door uw website navigeert:
- Hoe gemakkelijk is de web site om te navigeren? Is het duidelijk wat je aanbiedt?
- Hoe kan de internet site verbeterd worden om conversies te verhogen?
- Sluit material aan bij de eindgebruikers?
- Gebruik je de juiste connect with-to-motion?
Begin satisfied gebruikersonderzoek
Als het om UX gaat, is de vraag ‘voor wie is het bedoeld?’ is het eerste wat je moet vragen. U moet weten wie uw web site of application gaat gebruiken om het beste ontwerp voor hen te begrijpen. Vind de persona van uw doelgroep door te vragen:
- Op welke demografie richt ik mij? Mannen of vrouwen? Jong of oud? Studenten of experts?
- Welke interesses hebben ze? Reizigers? Avid gamers? Fashionista’s?
- Welke producten of diensten gebruiken ze al?
Nu u uw persona- en klantreiskaartonderzoek hebt gedaan, gaan we begrijpen welke web-site-elementen essentieel zijn voor een geweldige gebruikerservaring.
Elementen die zorgen voor een geweldige gebruikerservaring
- Waarde: Het web site-ontwerp moet het belang van de dienst of het merchandise dat u aanbiedt overbrengen en uw merkpersoonlijkheid, doel en toon overbrengen.
- Navigatie: Een goede website-UX helpt gebruikers snel te vinden wat ze zoeken en een eenvoudige reis te maken, in plaats van doorway meerdere onnodige inbound links te klikken.
- Ontwerp: Het is essentieel om een website te ontwerpen die uw gebruikers aantrekt en hen betrokken houdt. Maak het de gebruiker niet afleidend stroomlijn het proces en laat secties er aantrekkelijk uitzien!
- Bruikbaarheid: De lay-out van de web-site magazine niet verwarrend zijn. Maak een sitemap en menu die in elke fase van hun reis inspelen op de behoeften van uw gebruiker. Maak het klanten gemakkelijk om te vinden wat ze nodig hebben.
- Functionaliteit: Zorg ervoor dat er geen one-way links worden verbroken en verwijder alles wat er niet hoeft te zijn. Elk web-site-component moet een doel hebben en teruglinken naar uw persona’s.
Betere UX = Betere conversiepercentages
Als uw web-site niet naar verwachting presteert, moet er iets mis zijn. Bekijk de inhoud op uw bestemmingspagina’s, controleer de klikfrequentie en bestudeer de gegevens uit Google Analytics. Maak een prepare in excess of wat er moet veranderen aan uw internet site en implementeer dit om die conversies te verbeteren.
De behoeften van uw doelgebruiker veranderen voortdurend, en als u niet de gewenste conversieratio ziet, kan het implementeren van web site-updates om de gebruikerservaring te verbeteren u wellicht de conversies opleveren die uw bedrijf nodig heeft om te groeien.
Conclusie
De sleutel tot een goed UX-ontwerp van een internet site is ervoor te zorgen dat het werkt voor zowel uw gebruikers als uw system. Succesvolle bedrijven luisteren naar wat hun klanten zeggen. Maak enkele korte enquêtes om waardevolle meningen van gebruikers te verzamelen. De UX van een geweldige website zal uw merk breken of maken.
Bij Fifteen hebben we een bewezen staat van dienst met onze webdesigndiensten. Wij leveren creativiteit die werkt voor jou en je publiek. Bekijk wat wij u kunnen bieden of neem get in touch with met ons op om te zien hoe wij uw bedrijf kunnen helpen transformeren.
More Stories
Sample Business Plan Outline
Adopt a Pre-Sell Strategy to Drive Interest in Your Project Before Seeking Investment Funding
Startups Must Choose Financing Models Wisely: Bootstrapping versus Angels versus VCs