October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Hoe gepersonaliseerde marketing de conversie kan verhogen

Aankoopverhoging

We kunnen niet herhalen hoe belangrijk het is om de gegevens van uw consumenten te gebruiken. De toevoeging van functies als ‘Vaak samen gekocht’, ‘Misschien ook leuk’ of ‘Soortgelijke producten’ is niets anders dan een groot succes van bedrijven. Met fundamentele fundamentele kennis van het winkelgedrag van uw consumenten kunt u zich meer engageren en inspelen op hun winkelervaringen.

Studies hebben aangetoond dat wanneer consumenten on the net winkelen, toevoeging van vergelijkbare functies en gepersonaliseerde internet marketing 80% van de tijd zal resulteren in een conversie. (spectrum) Het is niet alleen geweldig voor het garanderen van conversies, maar ook voor langdurige betrokkenheid bij het merk of de dienst, aangezien er nu een gevestigde relatie is tussen merk en consument.

Consumenten voelen zich meer gedwongen en aangetrokken tot merken die hun winkelervaring en advertising op hen afstemmen, waardoor ze meer op een emotioneel en psychologisch niveau worden betrokken.

Gerichte kortingen

Deze vorm van gepersonaliseerde internet marketing wordt gekapitaliseerd door grote bedrijven zoals Uber Eats. Bij elke bestelling die je plaatst, biedt Uber Eats geweldige aanbiedingen en kortingen voor hetzelfde cafe of soortgelijke voedingsmiddelen.

De reden waarom ze de voedselbezorgingsindustrie blijven domineren? Ze maken optimaal gebruik van hun gegevens en creëren gepersonaliseerde e-mails, in-application pop-ups en kortingen die ervoor zorgen dat de consument zich tot geen andere services aangetrokken voelt.

Gepersonaliseerde promoting achieved betrekking tot gerichte kortingen strekken zich uit tot hyperlinks van een internet site. Ben je ooit aan het winkelen geweest en zag je een pop-up van een andere site achieved een geweldige korting? Ja, nou, dit is geen willekeurig toeval. Deze gepersonaliseerde internet marketing heeft de consument helemaal gevolgd naar een andere website, en achieved die korting is de kans groot dat je verder onderzoek gaat doen, wat leidt tot een aankoop.

Klantrelatiebeheer (CRM)

Zoals eerder vermeld, zijn kijkers eerder geneigd om consument te worden als de inhoud die ze hebben ervaren is afgestemd op hun interesses. Het bespaart hen drastische hoeveelheden tijd doorway te zoeken en te navigeren door het digitale platform om te vinden wat ze zoeken. Als het praktisch aan hen wordt overhandigd, bouwt u veel vertrouwen op, wat vervolgens een eenvoudig proces wordt.

Fulfilled elke aankoop kunnen bedrijven de ervaring van de consument specifiek en beknopt blijven maken. Als consument verwachten we allemaal dat degene van wie we winkelen een goed begrip heeft van onze behoeften, wensen, interesses, enzovoort. Fulfilled information-automatisering kunnen bedrijven dit verwachtingsniveau naar een heel ander speelveld brengen.

De rol van het bedrijf is om de fijnere ingrediënten te begrijpen die nodig zijn voor winkelgedrag – de verlangens, triggers, enz. Bij elke klik, tijd die aan een item wordt besteed, speelt elk detail een cruciale rol bij het omzetten van een verkoop. Goed ontworpen gepersonaliseerde internet marketing creëert een eenvoudige cyclus. Kijkers worden eenmalige kopers, eenmalige kopers worden terugkerende consumenten, terugkerende consumenten worden loyale consumenten.

Gedifferentieerde inhoud

Als je niet weet wat ik hiermee bedoel, sta me toe het uit te leggen. Netflix maakt verschillende omslagafbeeldingen voor movies, gebaseerd op de eerder bekeken film van de gebruiker. ‘Pulp Fiction’ zou bijvoorbeeld een gewelddadige omslagafbeelding hebben als de gebruiker meer van actie houdt, terwijl een andere gebruiker een meer humoristisch beeld zou hebben als hij meer van komedies hield.

Gedifferentieerde inhoud die around het algemeen wordt toegeschreven aan A/B-testen, is dat het resultaat van beide zal variëren op basis van consumentengedrag. Het personaliseren van marketing and advertising maakt gebruik van het wijzigen van de bestemmingspagina op foundation van eerder gezochte/doorzochte/gekochte merchandise, geografische en demografische elementen.

E-mails, advertenties, pop-ups en hyperlinks maken gebruik van deze tactiek om variatie en een groter publiek aan te spreken, wat bijna altijd de conversies zal verhogen.

Wat gebeurt er als je geen gepersonaliseerde promoting gebruikt?

Nou, marketeers en bedrijven moeten er rekening mee houden dat de gegevens die ze gebruiken voor toekomstige promoting specifiek moeten zijn, maar niet te specifiek – wat ik zeg is dat ze niet eng moeten zijn.

Ik kan maar door blijven praten above de voordelen van gepersonaliseerde internet marketing, de voordelen ervan en hoe het de conversie verhoogt. Heb je er al eens about nagedacht wat als je helemaal geen gebruik zou maken van gepersonaliseerde promoting?

Het hebben van weinig tot geen gepersonaliseerde marketing is ongeveer zo: je gaat naar een winkel, vraagt ​​een medewerker naar de locatie van een products en ze zwaaien gewoon fulfilled hun handen en zeggen: “daarheen”. Vraag jezelf af, zie je terugkeren naar die winkel, laat staan ​​iets kopen voor de eerste keer? Ja, waarschijnlijk niet.

Gepersonaliseerde marketing doet meer dan alleen het aantal conversies verhogen, het:

  • Voldoet aan de verwachtingen van de klant – behoeften, wensen, eisen
  • Verbetert klantrelaties, waardoor ze loyaal worden aan het bedrijf
  • Verhoog het genereren van sales opportunities en verkeer
  • Maakt de klant GELUKKIG.

Natuurlijk kan iedereen een product or service of dienst aanbieden en een eenmalige verkoop krijgen. Als u een significante en sentimentele waarde voor consumenten wilt creëren, moet u zich concentreren op de kleinere specifics. Dit niveau van inspanning laat zien dat u niet alleen begrijpt wat de consument verwacht, maar dat u er ook alles aan doet om dat te bieden.

Elk bezoek voor de consument tot een betere en plezierige ervaring maken. Of je nu het initiatief wilt nemen om marketing op een consumentenbasis te richten, zij verwachten het niettemin en verdienen het ook.

Afbeeldingsbron: Shutterstock_1471520642