October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Hoe One Health Plan de verschillen in therapietrouw verminderde?

Hoe One Health Plan de verschillen in therapietrouw verminderde?

Noem raciale en etnische verschillen in de Amerikaanse gezondheidszorg en een van de eerste woorden die in je opkomt is: onhandelbaar.

De ongelijkheden op gebieden als kindersterfte, astma, zwaarlijvigheid en diabetic issues, om er maar een paar te noemen, bestaan ​​al tientallen jaren. In de afgelopen jaren zijn sommigen zelfs erger geworden.

Een initiatief van onze organisatie, SCAN Wellness Plan, een non-income Medicare Benefit-approach dat meer dan 270.000 mensen in Arizona, Californië en Nevada bedient om meer van onze leden ertoe aan te zetten hun cholesterol, diabetic issues en bloeddruk te nemen medicatie zoals voorgeschreven, laat zien dat deze verschillen niet onoverkomelijk zijn.

Toen we eind 2020 onze jaarlijkse kwaliteitsscores voor de Medicare Advantage- en Part D Star Scores-programma’s evalueerden, merkten we alarmerende raciale en etnische verschillen in onze gegevens. Hoewel we vier opeenvolgende jaren 4,5 sterren (van de 5) hadden gescoord, waren onze klinische kwaliteitsmaatregelen lager wanneer ze werden gesegmenteerd voor de zwarte en Latijns-Amerikaanse leden die we bedienen. (We gebruiken de phrase Spaans om overeen te komen met de taal die bij deze metingen wordt gebruikt door de Centers for Medicare & Medicaid Providers of CMS.)

Uit onze gegevens bleek dat ongeveer 86% van de blanke leden van SCAN hun cholesterolmedicatie (statines) innamen zoals voorgeschreven. Onder zwarte leden was het share ongeveer 83%. Onder de Spaanse leden slechts 81%.

Bijna 86% van onze blanke leden slikte orale diabetesmedicatie (zoals metformine) zoals voorgeschreven. Maar onder onze zwarte en Spaanse leden waren de percentages respectievelijk 81% en 84%.

Achttien maanden later on zijn de zaken veranderd. We hebben de kloof tussen raciale en etnische therapietrouw met 35% verminderd, het equivalent van ongeveer 700 meer zwarte en Latijns-Amerikaanse leden die hun medicijnen innemen zoals voorgeschreven, wat mogelijk helpt om hartaanvallen, beroertes en sterfgevallen te voorkomen.

We zullen niet doen alsof het bereiken van deze resultaten gemakkelijk of goedkoop was. Desalniettemin biedt een goed begrip van hoe we onze doelen hebben bereikt waardevolle reduce voor organisaties in de gezondheidszorg en andere sectoren around wat er nodig is om van rechtvaardigheid een organisatieprioriteit te maken die resultaten oplevert.

Bind bonussen om vooruitgang te boeken.

Voordat we een prepare opstelden om het ongelijkheidsprobleem aan te pakken, wisten we dat we duidelijk moesten maken dat dit een topprioriteit van de organisatie was. Daarom hebben we 10% van de jaarlijkse bonussen van onze senior supervisors gekoppeld aan hun succes bij het verkleinen van de verschillen in therapietrouw.

Als gevolg hiervan gaven leden van ons senior managementteam prioriteit aan de target van hun afdelingen en streefden ze naar nieuwe cross-functionele samenwerkingen om het doel van de organisatie te bereiken. Onze eerste behoefte was bijvoorbeeld nauwkeurige gegevensrapportage. Als zorgverzekeraar maakt ons analyseteam voorspellingen around therapietrouw om voorspellingen te doen around wat onze Medicare-sterbeoordelingen aan het einde van het jaar zullen zijn. Maar in dit geval hoefden we niet te weten wie het jaar zou eindigen als niet-aanhanger. “We moeten weten wie onze hulp nu nodig heeft!” vertelde onze hoofd apotheek hartstochtelijk aan onze hoofd informatica in een vergadering.

Begrijp de oorzaken.

Toen we eenmaal een goed overzicht hadden van wie onze hulp nodig had en tegen wanneer, wilden we het beter begrijpen waarom onze zwarte en Spaanse leden waren specifiek niet-aanhanger. Eerlijk gezegd wisten we niet zeker waarom deze verschillen bestonden. Negentig procent van de medicijnen die onze leden nemen, wordt niet betaald, dus het leek er niet op dat het verschil important verband hield met de betaalbaarheid. Hoe dan ook, studies hebben consequent aangetoond dat het niet naleven van een medicatieregime het risico op morbiditeit, ziekenhuisopname en mortaliteit verhoogt. (CMS definieert therapietrouw als 80% of meer van de tijd een recept invullen.)

Onze senior vice-president van de gezondheidsdiensten leidde onze inspanningen om etnografische interviews te houden achieved verschillende steekproefgroepen van onze niet-aanhankelijke leden. Ze werd daarbij geholpen doorway ons group voor bedrijfsuitmuntendheid en diversiteit, dat zich doorgaans richt op inclusie, zowel binnen SCAN als onder onze leden, evenals onze groep consumenteninzichten. Net als andere marketingteams houdt deze laatste focusgroepen om de voorkeuren van onze klanten te begrijpen. In dit geval draaiden leden van dat staff om en gaven ze perspectief op de beste benadering voor het houden van interviews om zinvolle inzichten te krijgen in excess of therapietrouw.

We zochten ook naar antwoorden van de medewerkers van Independence at House (IAH), een SCAN-programma voor gemeenschapsvoordeel dat diensten en ondersteuning biedt aan senioren en hun verzorgers, ongeacht het lidmaatschap van het abonnement. Het IAH-crew heeft tientallen jaren ervaring met het bespreken van therapietrouw en andere gezondheidsonderwerpen fulfilled Spaanse en zwarte mensen thuis. Evenzo hebben we ook gebruik gemaakt van de kennis van onze SCAN-peer-advocaten, leden die parttime werken en andere leden bereiken more than moeilijk te bespreken kwesties zoals omgaan fulfilled incontinentie en scheduling aan het einde van hun leven. We wilden weten wat de leden van beide teams hoorden in excess of therapietrouw in de praktijk.

Maar we keken niet alleen naar buiten voor antwoorden. We hebben ook luistersessies gehouden met onze zwarte en Spaanse apotheekmedewerkers. Ze zijn niet alleen gewend om medicijnen achieved leden te bespreken, ze hebben ook een breed scala aan levenservaring op het onderwerp gebracht.

In al deze luister- en interviewsessies hebben we een aantal dingen geleerd. Leden die zich niet aan de voorschriften hielden, wisten vaak niet van welke voordelen we konden profiteren van de voorschriften die we boden. Ze vertrouwden verpleegkundigen vaak meer dan artsen. Ze hadden moeite met het begrijpen van providers die te snel Engels spraken of vragen niet in hun moedertaal konden beantwoorden. Hun culturele filosofie ten aanzien van gezondheidszorg legde meer de nadruk op kruidenbehandelingen dan op medicijnen. Ze hadden moeite om vervoer naar hun plaatselijke apotheek te krijgen. En meestal begrepen ze gewoon niet wat hun voorgeschreven medicijnen waren of hoe ze hun toestand zouden helpen verbeteren.

Personeel werven en opleiden.

Human Means was de volgende afdeling die meedeed. In het midden van een van de krapste banenmarkten sinds de Tweede Wereldoorlog, werkte HR samen fulfilled de apotheek om meer dan 15 zwarte en Latijns-Amerikaanse zorgnavigators en apothekers aan te werven. We waren op zoek naar culturele en taalkundige affiniteiten, dus namen we ook tweetalige sollicitanten aan.

Tijdens een educatieprogramma ontworpen door het Western Area Community Wellbeing Schooling Centre aan het Mel en Enid Zuckerman School of Community Health and fitness van de Universiteit van Arizona, leerden de apothekers en navigators hoe ze beter konden omgaan met de zwarte en Spaanse leden fulfilled wie ze zouden praten. De cursussen van de Universiteit van Arizona leggen bijvoorbeeld de nadruk op ‘culturele nederigheid’. Deelnemers worden aangemoedigd om na te denken in excess of hun eigen culturele vooroordelen en zijn uitgerust fulfilled hulpmiddelen en vaardigheden om te luisteren en zich aan te passen aan de unieke omstandigheden en situatie van elke patiënt.

Op deze nieuwe manier opgeleid, hebben de apothekers en zorgnavigators rechtstreeks call opgenomen fulfilled leden van hetzelfde ras of dezelfde etniciteit om de belemmeringen voor therapietrouw te beoordelen en op maat gemaakte oplossingen voor elk lid te ontwerpen.

Een patiënt die we bijvoorbeeld “Maria” zullen noemen, is een 67-jarige Latina fulfilled diabetic issues die onze zorgnavigator vertelde dat haar religieuze overtuigingen haar dwong om elke paar maanden voor korte perioden te stoppen satisfied het innemen van haar medicijnen, zodat ze kon bidden en ” reinigen.” Ze gebruikte ook natuurlijke cures om haar voorgeschreven medicijnen aan te vullen of zelfs te vervangen.

In haar gesprekken achieved Maria luisterde onze zorgnavigator vooral. Op basis van haar opleiding wist ze dat Maria zich gehoord en gerespecteerd moest voelen. Bovendien was onze zorgnavigator, als Latina die in een huishouden fulfilled oudere familieleden experienced gewoond, vertrouwd met overtuigingen zoals die van Maria. ‘Ik ben Latina en wij geloven in kruidengeneesmiddelen,’ zei de navigator. “Bij mijn moeder was het thee voor alles.”

Tijdens een reeks regelmatige telefoontjes sprak de zorgnavigator zijn waardering uit voor het belang van Maria’s religieuze opvattingen, vooral als bron van hoop en kracht in moeilijke tijden. Maar ze vertelde Maria ook dat ze niet hoefde te kiezen tussen haar dokter en haar geloof. Het volgen van beide, zo werd Maria verteld, zou het beste zijn voor haar gezondheid.

Zes maanden na haar eerste gesprek met een zorgnavigator, maakte Maria een afspraak met haar arts voor een medicatiebeoordeling.

Schakel brede steun in.

De last van het veranderen van de standing-quo viel niet alleen op de schouders van zorgnavigators en apothekers. Zij werden in dit proces bijgestaan ​​door anderen binnen en buiten SCAN.

Ons juridische staff versnelde bijvoorbeeld contracten met leveranciers, zoals Arine, wiens netwerk van apothekers ons vermogen om leden te bereiken uitbreidde MedArrive, dat verpleegkundig specialisten uitzond om thuis medicatieconsulten te geven en de College of Southern California School of Pharmacy, wiens Spaanstalige fotonovelasstripboekachtige verhalen die foto’s gebruiken in plaats van illustraties, boden leden een meer luchtige kijk op het belang van het nemen van medicijnen.

Senior leiders – misschien wetende dat een deel van hun bonussen op het spel stond – sprongen op alle niveaus van het programma in. Een veel voorkomende reden waarom mensen doses missen, is dat ze vergeten hun medicijnen op tijd bij te vullen. Dus toen uit onze gegevens bleek dat recepten nog steeds vernieuwd moesten worden, hielpen onze hoofdarts, hoofdapotheek en senior vice-president van de gezondheidszorg allemaal persoonlijk bij het bestellen van navullingen.

Vouw de schijf uit.

Het is ongeveer een jaar geleden dat SCAN zijn initiatief voor therapietrouw begon. Terugkijkend zijn we nog steeds een beetje onder de indruk van het werk, de toewijding en natuurlijk de kosten die erin zijn gestoken. (We schatten dat we bijna $ 1 miljoen aan dit initiatief hebben uitgegeven.) Vijftig medewerkers – samen satisfied een netwerk van externe leveranciers – bereikten voortdurend onze leden en waren betrokken bij onze leden. Medewerkers uit de hele organisatie, waaronder bijna alle senior leiders, namen tijd vrij van ander werk om zich aan dit programma te wijden. (En ja, ze kregen hun bonussen.)

Maanden nadat we dit proces hebben voltooid, breiden we de inspanningen uit. We gebruiken de technieken die we hebben beschreven om de diabetescontrole onder onze Latijns-Amerikaanse leden te verbeteren, de griepvaccinatie onder onze zwarte leden te verbeteren en andere gebieden aan te pakken waar de gegevens ons ongelijkheden tonen. We weten dat de oplossingen niet gemakkelijk zullen komen. Maar we zijn er ook zeker van dat de problemen niet hardnekkig zijn.