De mening van de auteur is geheel van hem of haar (satisfied uitzondering van het onwaarschijnlijke geval van hypnose) en komt mogelijk niet altijd overeen fulfilled de mening van Moz.
Opmerking: Amanda Milligan werkte samen met de Seo-professional van Stacker, Sam Kaye, om deze scenario research te maken.
Wanneer een marketeer wordt gevraagd naar de waarde van contentsyndicatie, noemen ze meestal twee belangrijke voordelen:
-
Verhoogde naamsbekendheid, omdat u een groter publiek bereikt.
-
Verbeterde betrokkenheid, omdat mensen kunnen delen en reageren op meerdere versies van het verhaal.
Maar een voordeel van contentsyndicatie dat marketeers vaak above het hoofd zien, is het potentieel om de Search engine optimization-prestaties van een web-site te verbeteren.
Hoewel betaalde syndicatie (zoals de distributie van persberichten) geen Search engine marketing-waarde kan hebben, kan het ontwikkelen van sterke inhoud die aantrekkelijk is voor uitgevers en hun lezers enorme hoeveelheden linkautoriteit terug naar een publicerend domein genereren en een aanzienlijke organische groei stimuleren.
Maar het is moeilijk om een uitgebreide syndicatiestrategie te testen en te implementeren, dus er zijn niet veel bronnen around de Web optimization-impression ervan.
In deze casestudy:
-
Geef een overzicht van de processen die Stacker gebruikt om inhoud te syndiceren.
-
Kijk naar organische resultaten op Stacker.com als gevolg van inspanningen voor contentsyndicatie.
-
Bespreek hoe contentsyndicatie kan worden gebruikt als onderdeel van een langetermijnstrategie voor organische groei.
De methoden voor het maken en verspreiden van inhoud die voor Stacker.com worden gebruikt, zijn dezelfde als die worden gebruikt voor: Stapelaar Studio merkpartners, waardoor het organische succes van Stacker.com een uitstekende case examine is voor de langetermijneffectiviteit van strategieën voor contentsyndicatie.
Het bewijs van de impression van syndicatie
Voordat we ingaan op hoe syndicatie werkt voor Search engine optimization, laten we beginnen satisfied te bewijzen dat contentsyndicatie werkt.
Stacker.com heeft geen proactieve digitale PR of backlinking strategieën. Onze groeistrategie maakt gebruik van contentsyndicatie als design om nieuwe doelgroepen te bereiken en waardevolle domeinautoriteit te stimuleren. Het resultaat is dat Stacker de afgelopen vier jaar 20K “dofollowed” verwijzende domeinen en meer dan een miljoen unieke one way links heeft verzameld.
Organische verkeersgroei
Organisch verkeer: Google Research Console
More than een periode van 16 maanden zag Stacker.com een aanzienlijke versnelling van de organische groei, achieved een stijging van ongeveer 500% – van minder dan 10.000 organische inzendingen for each dag tot meer dan 50.000 inzendingen for every dag. (Onze web site was vroeger TheStacker.com, en je kunt de exponentiële groei op dat domein ook zien voordat je naar Stacker.com migreert.)

back links
One way links: Google Search Console
Inbound links die verschijnen op pagina’s inclusief rel=canonical tags zijn verwerkt en gewaardeerd doorway zoekmachines, zoals blijkt uit de 8M+ backlinks die doorway deze methode zijn gecreëerd en geïdentificeerd in Search Console. De meeste van deze inbound links zijn in-tekst dofollows van gesyndiceerde artikelpickups satisfied rel=canonical tags. Dit is een uitstekende indicator dat Google deze hyperlinks crawlt en waardeert.

Inbound links: Moz Pro (domeinbreed)
Inbound links die by means of inhoudsyndicatie zijn gemaakt, worden ook opgepikt doorway Moz Professional en andere rapportagetools van derden.
Moz Pro meldt een gestage groei in het aantal verwijzende domeinen die goed correleert fulfilled GSC-statistieken voor linkrapportage:

Moz: individuele backlinks
Naast het volgen van accountbrede backlinkinggroei, pikt Moz ook individuele exemplaren op van one-way links die zijn gemaakt via contentsyndicatie, zoals deze gesyndiceerde SFGate-pickups.

Domeinautoriteit: Moz Pro
Doorway deze opeenstapeling van linkautoriteit in de loop van de tijd heeft Stacker onze Moz Pro Area Authority-rating het afgelopen jaar kunnen verhogen van 56 naar 59:

Organische prestatie: samenvatting
Alleen al in 2021 zag Stacker.com een toename van 500% in verwijzende domeinen, een toename van 380% in organisch verkeer en een verbetering van de domeinautoriteit van 56 naar 59, grotendeels als gevolg van onze inspanningen op het gebied van contentsyndicatie.
Deze langetermijntrends van organische groei, gecombineerd satisfied het feit dat gesyndiceerde backlinks worden opgepikt doorway zowel Google Lookup Console als Moz Pro, zijn een duidelijke indicatie dat inhoudssyndicatie een effectieve manier is om organisch verkeer te genereren.
Hoe contentsyndicatie de Search engine optimisation-autoriteit verbetert
De syndicatiebenadering van Stacker biedt op twee manieren linkautoriteit: dofollow-backlinks in de tekst en rel=canonical-tags.
Een backlink in de tekst fungeert als een signaal van brontoewijzing en vertelt zoekmachines dat een bepaald stuk gegevens of inhoud uit een andere bron is gehaald. Een canonieke tag doet hetzelfde, behalve dat het de hele artikel, niet zomaar een stukje ervan, terug naar de oorspronkelijke uitgever. Beide zijn signalen van bronvermelding en beide geven aan dat een uitgever uw inhoud voldoende vertrouwt om het artikel op hun site te plaatsen en te delen.
Wanneer een stuk Stacker-inhoud wordt gesyndiceerd (opnieuw gepubliceerd in zijn oorspronkelijke vorm op de web site van een andere uitgever), bevat de gesyndiceerde versie een rel=canonical tag terug naar de gehoste versie van de uitgever, evenals een in-tekst dofollow-backlink in de inhoud inleiding:


Wanneer een Stacker-artikel wordt herschreven in plaats van gesyndiceerd (bijvoorbeeld als een uitgever een lokaal gerichte variant maakt met behulp van Stacker-brongegevens), vragen we om een backlink waarin ons wordt vermeld als de oorspronkelijke aanbieder van het onderzoek.
Eigen syndicatie compared to verdiende syndicatie
Op dezelfde manier waarop de industrie spreekt above eigendoms- en verdiende media, kun je twee soorten syndicatie beschouwen als ‘eigendomssyndicatie’ en ‘verdiende syndicatie’.
Eigen syndicatie omvat het opnieuw plaatsen van een artikel op meerdere platforms doorway: jij. Een voorbeeld hiervan is het publiceren van een artikel op uw site en het vervolgens opnieuw publiceren op Medium, LinkedIn en andere accounts die u beheert. Hoewel dit het aantal mensen dat uw artikel te zien krijgt, kan vergroten, is de kans dat u op betrouwbare wijze of op grote schaal organisch verkeer via deze strategieën genereert, vrijwel nihil.
Verdiende syndicatie omvat de goedkeuring van een andere uitgever dat uw inhoud waardevol is voor hun publiek, dus dit soort syndicatie is moeilijker te bereiken. Naast het bereiken van een breder publiek dan achieved syndicatie in eigendom, krijgt u echter het autoriteitssignaal dat uw inhoud wordt gehost op het domein van een andere uitgever. (Iemand heeft besloten dat uw inhoud de moeite waard was om volledig opnieuw te publiceren, en wat is een groter teken van vertrouwen dan dat?)
Waarom doet niet iedereen dit?
Omdat het niet gemakkelijk is. De eerste jaren van ons bestaan deed Stacker niets anders dan relaties achieved uitgevers op te bouwen en de kunst van nieuwswaardige inhoud onder de knie te krijgen. Om information-pickups op grote schaal te krijgen, moet je vertrouwen opbouwen bij grote nieuwsuitgevers, evenals een groot aantal articles-nieuwsuitgevers die uniek interessant en related vinden. Inhoudssyndicatie is gebaseerd op inhoudskwaliteit, vertrouwen van uitgevers en de technische mogelijkheid om inhoud op grote schaal te delen, en het kan jaren duren voordat deze drie componenten zijn ontwikkeld.
Stacker-journalisten zetten zich in om de berichtgevingsbehoeften van lokale nieuwsorganisaties te begrijpen en te investeren in verhalen die van betekenis kunnen zijn voor hun publiek. Na vijf jaar fulfilled uitgeverspartners te hebben gewerkt, hebben we de gegevens over choose-ups en het bereik van het publiek bestudeerd om inzicht te krijgen in welke verhalen het nuttigst kunnen zijn.
We kwamen terecht op enkele belangrijke verdiende syndicatieprincipes:
Contextualisatie is de sleutel
Elk kind uitgever dat u tegenkomt, heeft een redactionele kernkalender satisfied belangrijke onderwerpen waarvan ze weten dat hun publiek erom geeft. Ze zijn niet op zoek naar buitenstaanders om bij te dragen aan de kern van hun publicatie, dus benader het niet op die manier. Onderzoek in plaats daarvan onderwerpen die ze gewoonlijk behandelen en misschien zelfs bepaalde verhalen die ze hebben verteld, en vraag jezelf af: welk ander perspectief kan ik aan dit verhaal toevoegen om het in een context te plaatsen? Misschien een historische invalshoek of een andere vergelijking
Gegevens helpen altijd
Sommige uitgevers hebben geen toegang tot information-analisten, of als ze dat wel doen, werken ze aan een heleboel andere projecten en is het moeilijk om op knowledge gerichte inhoud te schalen. Als je in staat bent om verhalen te leveren op foundation van gegevens die zijn gedestilleerd en satisfied duidelijke inzichten worden gepresenteerd, zouden veel uitgevers dat op prijs stellen. Bovendien maakt het feit dat u weet dat uw inhoud wordt ondersteund doorway gegevens in plaats van meningen, het gemakkelijker om te controleren (en te vertrouwen).
Support uitgevers hun doelen te bereiken
Onze directe lijn van communicatie satisfied meerdere uitgevers, zowel lokaal als nationaal, heeft geleid tot boeiende gesprekken rond hun doelen. Kortom, elke uitgever heeft unieke aandachtsgebieden als het gaat om acquisitie en betrokkenheid van het publiek. Sommige zijn gericht op het converteren van gebruikers naar een abonnement, terwijl andere zijn gericht op paginaweergaven of tijd op de site. Verken hun web page, kijk hoe ze inkomsten genereren en overweeg hoe uw inhoud hen kan helpen deze doelen te bereiken.
Laten we eens kijken naar een voorbeeldverhaal dat Stacker heeft gemaakt.

Dit stuk gebruikt Significant League Baseball-gegevens om de meest succesvolle teams na het seizoen te bepalen. Omdat gegevens de basis vormen voor de rangschikking, hoeven uitgevers zich geen zorgen te maken around de geldigheid van de bestelling, wat een groot voordeel is bij het doorlichten.
Dit verhaal biedt originele analyse op een manier die de lokale berichtgeving van nieuwsorganisaties kan aanvullen. Hoewel een schrijver van sportbeats zich kan concentreren op de geschiedenis van het gebiedsteam, de huidige teamprestaties of andere lokale en nieuwsaspecten van het verhaal, biedt dit verhaal contextuele gegevensanalyse die voor een verscheidenheid aan nieuwsorganisaties kan werken om hun laarzen aan te vullen. – grondrapportage.
Al fulfilled al verdiend het artikel meer dan 300 ophalingen van uitgevers en meer dan 100.000 impressies van verhalen. Dat is een ongelooflijke hoeveelheid uitbetaling voor één stuk inhoud, en verdiende syndicatie is het voertuig dat dit mogelijk heeft gemaakt.
De afhaalmaaltijden van de syndicatie
Zoals zoveel andere Search engine marketing-tactieken, is niet alle syndicatie gelijk. Potentiële klanten hebben me vaak gevraagd hoe Stacker verschilt van diensten zoals distributieplatforms voor persberichten, waarmee ze geen Search engine marketing-resultaten zagen.
Nou, als je gesponsorde of nofollow-back links hebt, zal het nooit hetzelfde zijn als verdiend syndicatie. Het is moeilijk om consistente white hat material-pickups te krijgen – het vereist zowel hoogwaardige information als de aandacht van journalisten.
Dus mijn advies? Overweeg of er publicaties fulfilled een hoge autoriteit in uw market zijn. Bestudeer wat ze publiceren en vraag jezelf af:
-
Publiceer je al information die ze leuk zouden vinden?
-
Kun je wat aanpassingen maken aan reeds bestaande inhoud om beter bij hun redactionele stijl te passen?
-
Kun je originele onderzoeken/rapporten maken die hun publiek zouden interesseren?
-
Zou het verkrijgen van merkbekendheid bij hun publiek ons helpen uw merkbereik te vergroten?
Als het antwoord op 10 minste twee van deze vragen ja is, overweeg dan contentsyndicatie als een strategie.
More Stories
Business to Business Sales Acid Test: How Could You Improve Sales Performance?
Voice Mail: 5 Proven Techniques That Get Your Calls Returned!
Sales Management – Do Sales Managers Actually Manage?