October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Hoe u een marketingstrategie voor sociale media voor uw bedrijf maakt

Een socialmediastrategie is een toegangspoort tot hoe u met potentiële klanten omgaat, merkbekendheid creëert en vertrouwen en loyaliteit opbouwt. Het kan een aanvulling zijn op uw marketingplanwaardoor het hoog vliegt of botst als er geen system bestaat of slecht is gemaakt.

In de on-line slimme wereld van vandaag is een marketingstrategie achieved sociale media noodzakelijk om verkeer naar uw site te leiden en bekendheid te geven aan wie u bent en hoe u problemen voor uw potentiële klanten kunt oplossen. Fulfilled zoveel beschikbare sociale netwerken, hoe weet u welke het beste is voor uw marketingstrategie? En wat voor soort inhoud moet je delen?

Laten we eens kijken hoe u een effectieve marketingstrategie voor sociale media voor uw bedrijf kunt creëren, van het definiëren van wie u wilt bereiken tot het meten van uw succes.

Definieer uw publiek

Het definiëren van de belangrijkste demografische gegevens van wie u wilt bereiken, is de eerste stap bij het opstellen van een marketingplan voor sociale media voor uw bedrijf. Terwijl je dit doet, is het belangrijk om een koper persona.

koperspersona en kopersreissjabloon

Purchaser persona’s zijn fictieve representaties van uw ideale klanten op basis van echte gegevens around demografische gegevens van klanten, on the net gedrag, persoonlijke geschiedenis, motivaties en zorgen. Hoewel koperspersona’s uw doelgroep zijn, mogen het geen vage beschrijvingen zijn. In plaats daarvan moeten uw consumer persona’s ideale klanten definiëren op foundation van goed onderbouwde informatie.

Houd bij het ontwikkelen van uw consumer persona’s rekening met hun uitdagingen en problemen. Dit is belangrijk omdat het je aanwijzingen geeft around welke inhoud je zou moeten maken om ze aan te trekken. Voeg geen uitzonderingen of uitschieters toe. Anders krijg je te veel customer persona’s en is deze tool niet effectief.

Bepaal uw sociale mediakanalen

Zodra u uw koperspersona’s hebt, is de volgende stap om te bepalen waar ze online rondhangen. social media marketingstrategie

Volgens de HubSpot State of Promoting-rapport, Facebook is tegenwoordig het belangrijkste distributiekanaal voor content material voor marketeers. Fulfilled 2 miljard maandelijkse actieve gebruikers is Facebook het favoriete socialemediakanaal van veel bedrijven.

Er zijn echter verschillende sociale-medianetwerken beschikbaar, en er worden er jaarlijks meer en meer ontwikkeld. Terwijl veel bedrijven succes hebben met het gebruik van grote namen als Facebook, Twitter en Instagram, hebben andere bedrijven succes met het gebruik van sociale-medianetwerken zoals Snapchat of TikTok. Volgens een PEW-rapport69% van de tieners gebruikt Snapchat.

Als je customer persona jongere klanten omvat of zelfs de ouders van jongere klanten die koopsignalen van hun kinderen aannemen, kan het nuttig zijn om een ​​socialmediakanaal zoals Snapchat of Instagram te gebruiken.

Aan de andere kant kan LinkedIn de betere keuze zijn als uw bedrijf zijn marketing afstemt op andere B2B-bedrijven. Pinterest kan een goede keuze zijn voor on the web stores.

Als u niet zeker weet welke sociale-mediasites uw potentiële klanten gebruiken, kunt u uw klanten vragenlijsten sturen in excess of welke sociale-mediaplatforms voor hen het nuttigst zijn.

Deel boeiende inhoud

Nu u uw doelmarkt kent en welke socialemediakanalen u in uw marketingstrategie wilt gebruiken, is het tijd om de inhoud op uw socialemediasites te maken en te delen.

Je social media strategie is maar zo goed als de written content die je maakt. Uw doel moet zijn om uw prospective customers op te leiden, te informeren en te entertainen. Uw inhoud moet ook deelbaar zijn om uw bereik te vergroten.

Wat voor soort inhoud moet je delen? Bloggen biedt een geweldige kans om op een consistente basis nieuwe, frisse inhoud te creëren. Wat is een blog? Een site is een on the internet dagboek dat dient als een system voor iemands gedachten. Het is een belangrijk hulpmiddel voor bedrijven om prospects en klanten te betrekken door informatie te verstrekken die applicable is voor hun behoeften.

Het regelmatig maken van interessante en relevante blogberichten op uw web page is een geweldige manier om uw prestaties op sociale media te verbeteren. Gebruik je blogposts echter niet om over jezelf te praten. Richt u in plaats daarvan op problemen die uw beoogde klanten kunnen ondervinden of op het voorlichten van hen around branchegerelateerde onderwerpen.

content-strategie

Zorg ervoor dat u aan het einde van uw blogberichten een simply call-to-action opneemt. Satisfied een contact-to-action kan de lezer meer nuttige informatie downloaden, bijvoorbeeld in de vorm van een Book, whitepaper of online video. Wanneer een lezer op de contact-to-action klikt, moet deze de lezer naar een bestemmingspagina op uw internet site leiden waar u de contactgegevens van de lezer kunt verzamelen in ruil voor het stukje inhoud dat ze willen downloaden.

Video-inhoud is tegenwoordig een van de snelstgroeiende segmenten in advertising. Het ontwikkelen van gerichte videocontent kan niet alleen nieuwe klanten genereren, maar het kan ook een additional inkomstenstroom zijn als het goed wordt gedaan. Denken aan Rick Shields, een golfprofessional die golfcontent ontwikkelt voor zijn publiek en inmiddels meer dan 2 miljoen abonnees heeft. Of Bourbon Mot, een houtbewerkingskanaal achieved meer dan 800.000 abonnees. Als je inkomsten genereert achieved je video’s, kun je na verloop van tijd een zeer gezonde aanvullende inkomstenstroom zien.

Aanvullende opmerking: Wees niet bang om interessante inhoud te delen die je op andere web pages vindt, aangezien aanwezigheid op sociale media draait om interactie en conversatie. Doorway interessante inhoud te delen die appropriate is voor uw missie, blijven uw potentiële klanten op de hoogte. Mogelijk ziet u ook het additional voordeel van het verspreiden van de inhoud by means of wederzijdse aandelen.

Analyseer uw resultaten … en pas dienovereenkomstig aan

Bedrijfsanalyses zijn belangrijke hulpmiddelen bij het bepalen van het succes van uw social media marketingstrategie. Er zijn veel analysetools beschikbaar, waaronder: Google AnalyticsHubspot, YouTube, SEMRush, Adobe Analytics en meer.

Kijk hoeveel verkeer uw sociale media-accounts naar de site van uw bedrijf leiden. Zoek naar traits in waar mensen op reageren en mee omgaan en welke zoekwoorden meer interesse wekken dan andere. Probeer verschillende miniatuurontwerpen voor uw YouTube-video’s, breng één wijziging aan in een bestemmingspagina en take a look at de conversieresultaten.

Gemakkelijker te controleren statistieken zijn onder meer hoeveel volgers u in een bepaalde periode krijgt en hoeveel websitebezoeken u rechtstreeks ontvangt van posts op sociale media.

Houd er rekening mee dat strategieën voor sociale media niet van de ene op de andere dag werken. Je moet volgers opbouwen en experimenteren satisfied kanalen, de inhoud die je plaatst en welke berichten werken. Pas uw doelen dienovereenkomstig aan terwijl u informatie verzamelt. Dit zal u helpen uw algemene strategie te verfijnen, wat zal leiden tot meer consistente resultaten.

5 veelvoorkomende fouten om te vermijden

Fulfilled de hierboven geschetste blauwdruk in gedachten, bent u goed op weg om een ​​succesvolle social media marketingstrategie voor uw bedrijf te creëren. Het is echter een goed idee om veelvoorkomende fouten in gedachten te houden die u onderweg moet vermijden.

  1. Gebruik het aantal volgers niet als uw belangrijkste indicator. Het hebben van volgers is belangrijk, maar het staat niet per se gelijk aan succes. Het opbouwen van een neighborhood rond uw bedrijf of merk is veel belangrijker dan het verzamelen van volgers.
  1. Koop geen volgers. De meeste volgers die u koopt, zijn nep, en zelfs als de accounts echt zijn, hebben ze geen enkele interesse in uw bedrijf of merkbekendheid.
  1. Word niet lid van elk sociaal netwerk. Hoewel het verleidelijk kan zijn om ze allemaal tegelijk uit te proberen, is het veel beter om je tijd en moeite te besteden aan waar je klanten rondhangen.
  1. Vergeet handige equipment niet. Social-mediasites bieden u veel hulpmiddelen om te analyseren wat wel en niet werkt. Fb biedt bijvoorbeeld een Meta Organization Suite die Facebook-, Instagram- en berichtentools allemaal op één plek centraliseert.
  1. Aarzel niet om hulp te krijgen. Social media en het in gang zetten van een marketingstrategie kan overweldigend aanvoelen. Een ervaren inbound advertising bureau zal uw strategie moderniseren, u helpen de loonkosten laag te houden en resultaten op lange termijn te produceren … zorgen voor een solide langetermijninvestering in uw bedrijf.

Social media is een marathon, geen sprint. Als eigenaar van een klein bedrijf is een van de laatste dingen die u heeft, veel tijd om handen. Het inhuren van een bureau is veel betaalbaarder dan u denkt en kan de tijd vrijmaken die u nodig heeft om uw bedrijf te runnen.

U kunt meer leren over de voordelen van werken achieved een ervaren marketingbureau in ons artikel, Waarom zou ik een marketingbureau inhuren voor mijn kleine bedrijf?

Nieuwe call-to-action