October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Hoe u zich kunt profileren als een thought leader

Hoe u zich kunt profileren als een thought leader

De zakenwereld is gecharmeerd van opinieleiders. Ze betrekken duizenden gebruikers via LinkedIn-berichten en verdienen uitnodigingen om te spreken in panels, podcasts en internationale conferentiepodia. Vanuit het perspectief van een werkgever helpt hun persoonlijke merk de contentmarketingpijplijn van het bedrijf te vullen en de organisatie top-of-mind te houden.

Maar jij en andere leiders in je bedrijf hebben ook charisma, kennis en waardevol advies om te delen. Waarom worden sommige experts in de hele branche geprezen, terwijl andere niet worden erkend?

De uitdaging is dat het spel recentelijk is veranderd. Het internet is verzadigd met inhoud, de pandemie blijft persoonlijke evenementen dempen en sociale-mediaplatforms werken hun algoritmen zo vaak bij dat het onmogelijk lijkt om grip te krijgen. Een modern dilemma resulteert: Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om je stem te gebruiken, maar het is nog nooit zo moeilijk geweest om iemand te laten luisteren.

Gelukkig zijn er nog volop kansen voor experts uit de branche om de felbegeerde titel van ‘thought leader’ te claimen. Het vergt alleen doorzettingsvermogen en een doordachte strategie.

Hier zijn een paar methoden die u of anderen in uw organisatie kunnen opnemen in uw strategie voor thought leadership om een ​​aanhang te kweken en de schijnwerpers te vangen:

Maak gebruik van bloggen

In de oude tijd van de jaren 2010 was bloggen een van de belangrijkste tactieken om online erkenning te krijgen. Enkele van de meest bekende ondernemers (zoals Neil Patel, Tim Ferris en Amy Porterfield) zijn begonnen in de blogosfeer. En hoewel Groupon misschien niet de reus is die het ooit was, werd het bedrijf slechts twee jaar na de lancering als blog gewaardeerd op maar liefst $ 6 miljard.

Bloggen is sindsdien aanzienlijk veranderd, maar het is nog steeds een van de beste methoden om verkeer en betrokkenheid te genereren, vooral als je er goed in bent.

Maar als je tijd gaat besteden aan bloggen, zorg er dan voor dat je inhoud jou als mens weerspiegelt. Mensen volgen opinieleiders niet alleen omdat ze slim zijn; ze doen het omdat ze gedurfd, interessant, vermakelijk zijn en nieuwe perspectieven bieden.

Naast het regelmatig publiceren van thought leadership-inhoud op uw eigen blog, kunt u overwegen contact op te nemen met andere populaire blogs en een gastpost te pitchen. Dit is een geweldige manier om uw publiek te laten groeien en wederzijds voordelige relaties op te bouwen met andere opinieleiders.

Stap op het podcastcircuit

Net als blogs voorspellen mensen voortdurend de dood van podcasts. Elk jaar verkondigen een handvol artikelen dat de podcasting-bubbel zal barsten. Elk jaar hebben ze het mis. Zelfs als platforms evolueren en regels veranderen, blijft het publiek hongerig naar nieuwe, vermakelijke inhoud. Het geschreven en gesproken woord zal altijd een plaats hebben.

Enkele statistieken samengesteld door Buzzsprout back-up dit:

  • In 2022 heeft 62% van de bevolking 12+ naar een podcast geluisterd en is ongeveer 79% bekend met het medium.
  • Meer dan een derde (104 miljoen) van de Amerikanen luistert regelmatig naar podcasts.
  • 43% van de luisteraars in de leeftijd van 35-54 zijn maandelijkse podcast-luisteraars (de meest populaire leeftijdsgroep voor podcast-consumptie).
  • 26% (80 miljoen) van de Amerikanen luistert wekelijks naar podcasts.

Het podcastcircuit van uw branche raken is uitstekend voor het verdienen van erkenning, het vertellen van uw verhaal en het presenteren van uw persoonlijkheid. Maar voordat je een onderwerp naar een podcast gaat pitchen, moet je je onderzoek doen en naar een paar recente afleveringen luisteren. Met een beetje geluk verloopt je eerste interview zo goed dat je ook uitnodigingen krijgt voor andere shows.

Consequent verschijnen op LinkedIn

Zoals de meeste sociale-mediaplatforms tegenwoordig, kan LinkedIn een vijandige plek zijn. Mensen posten polariserende en controversiële meningen over de actualiteit, kleine argumenten domineren af ​​en toe de commentaren en het algoritme lijkt met de wind mee te bewegen. Maar het is nog steeds een geweldige ruimte om verbinding te maken en een publiek op te bouwen.

Hier zijn een paar dingen die je kunt doen om je kansen te vergroten om viraal te gaan op LinkedIn:

Publiceer consistent

Het algoritme lijkt de voorkeur te geven aan mensen die regelmatig posten, dus verplicht u om minstens drie keer per week te publiceren.

Wees authentiek

Echte connecties kun je niet faken. Wees open en eerlijk, en mensen zullen het begrijpen.

Vertel een verhaal

Enkele van de meest populaire berichten op LinkedIn op dit moment zijn korte verhalen die eindigen met zinvolle lessen. Put uit je eigen ervaringen en wees niet bang om te delen hoe je hebt gefaald (en hersteld!) gedurende je hele carrière.

Gebruik video

Zoals alle sociale-mediaplatforms presteert video goed op LinkedIn – en hoeft het niet professioneel te zijn geproduceerd. Een anekdote of een nugget van advies van 30 seconden, gefilmd op je smartphone, zou voldoende moeten zijn.

Verken alle hoeken van online netwerken

Geen enkele strategie voor thought leadership is compleet zonder een goed plan om uw netwerk te laten groeien. Gelukkig wordt dat een stuk makkelijker.

Hoewel online netwerken al enkele jaren populair is, explodeerde het medio 2020. Terwijl mensen langzaam accepteerden dat de pandemie niet meer weg te denken was, begonnen professionals zich te verzamelen voor virtuele mastermind-groepen en meetups op platforms zoals Zoom, Slack en Clubhouse. Na verloop van tijd hebben professionele netwerkleiders hun processen verfijnd en deze ervaringen zijn blijven verbeteren.

Hoewel persoonlijke evenementen weer in de boeken staan ​​en enorme waarde bieden, maakt het gebrek aan geografische grenzen digitale ruimtes vooral voordelig voor beginnende opinieleiders die voet aan de grond willen krijgen. Als je niet zeker weet waar je moet beginnen, ga dan naar Meetup.com, LinkedIn Groups, Facebook Groups en Slack-communities om je stam te vinden.

Schrijf een boek

Deze suggestie is een veel zwaardere lift, maar het is zeker niet onmogelijk – vooral als je al een onderwerp in gedachten hebt en een uniek perspectief. U kunt ervoor kiezen om een ​​boek te schrijven dat de missie en visie van uw bedrijf deelt, zoals: Inhuren voor diversiteit, mede geschreven door de oprichter van Mathison. Of je schrijft een boek waarin je levenswerklessen en filosofieën deelt die je tijdens je carrière hebt ontwikkeld, zoals: Maak tijdgeschreven door voormalige Google-ontwerpers.

Als je er niet klaar voor bent om het alleen te doen, kun je ervoor kiezen om samen te werken met een andere thought leader in jouw ruimte om de last te delen. Digitale marketingbureaus kunnen een merkjournalist leveren om voor u te schrijven. Of u kunt een ervaren ghostwriter inhuren om uw ideeën om te zetten in een manuscript.

Als u niet over de bandbreedte beschikt om een ​​volledig boek aan te pakken, kunt u beginnen met het publiceren van een paar kortere bronnen, zoals handleidingen, whitepapers en e-boeken.

Het internet is overvol en het kan vaak zinloos lijken om grip te krijgen. Maar onthoud dat enkele van de grootste namen in elke branche ergens moesten beginnen. En door deze methoden te gebruiken als onderdeel van uw strategie voor thought leadership, begint u een publiek te ontwikkelen.

Ten slotte, hoewel u misschien niet viraal gaat of een bestseller publiceert, kan zelfs het opbouwen van een kleine, toegewijde aanhang wonderen doen voor uw persoonlijke merk en de geloofwaardigheid van uw bedrijf.

Werk samen met een autoriteit in thought leadership

Werken met professionele schrijvers via Kuno Creative kan uw thought leadership verhogen, uw merkautoriteit opbouwen en interesse wekken in uw bedrijf. Plan een consult om te zien hoe we u kunnen helpen.