September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Influencers zijn de sleutel tot het omslagpunt

Influencers zijn de sleutel tot het omslagpunt

Soms merken we dat we als marketingleiders verstrikt raken in het nieuwste glanzende item, de te dure cursus of TikTok-uitdaging en de belangrijkste marketingprincipes uit het oog verliezen die ons hebben gebracht waar we nu zijn. Van die kernreeksen van principes, Het kantelpunt van Malcolm Gladwell is een van de meest impactvolle lessen die ik als marketeer heb geleerd. Nu 22 jaar oud, zijn de uitgangspunten van het boek web zo waar als altijd.

Voor degenen die niet bekend zijn, onderzoekt Gladwell waarom bepaalde trends een kritische massa (lees: schaal) bereiken en andere niet, en het second waarop ze dat wel doen, wordt het Tipping Place genoemd. Gladwells drie kernprincipes voor explosieve groei zijn de damp van de weinigen (er zijn maar een paar sleutelfiguren nodig om iets aan te slaan), de plakkerigheidsfactor (hoe “verslavend” uw product of ervaring is) en de kracht van context (de omgeving moet de verspreiding van uw merk/solution/ervaring mogelijk maken).

Gladwell legt uit dat voor marketeers zoals de trouwe abonnees die deze e-mail elke week openen, er drie soorten mensen zijn die cruciaal zijn om een ​​trend of campagne te helpen schalen buiten het omslagpunt: Experts, Connectors en Informants.

Mavens zijn uw lokale authorities. Ze hebben een passie voor uw merk, products of branche, misschien zelfs irrationeel. Connectors lijken iedereen te kennen en maken graag een introductie. Informanten zijn cruciaal voor het delen van informatie en worden gezien als betrouwbare informatiebronnen.

Als deze mensen bekend voorkomen, is dat omdat ze dat ook zijn. Als marketingleiders noemen we ze vaak influencers. We zijn constant bezig met het zaaien van producten, lobbyen voor inhoud in ‘UGC-stijl’ en verminderen de controle op promotionele inhoud en weggeefacties terwijl we proberen te resoneren achieved hun publiek.

Influencers zijn op dit moment geen nieuwigheid voor marketingleiders ze zijn gewoon een ander wapen voor inzet, aangezien merken de oorlog om aandacht willen winnen met zo min mogelijk bucks.

Maar het vinden van de juiste influencers die een combine zijn van connectoren, mavens en informanten is slechts het halve werk. Marketingleiders moeten ze klaarstomen voor succes satisfied de juiste context en plakkerigheid om de marketingcampagne van een merk echt van de grond te krijgen.

Zoals achieved veel dingen in advertising and marketing, is wat oud is weer nieuw. Hulp nodig bij het maken van de perfecte influencer-campagne? Laten we verbinden!