September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Future of Shopping Deel 5: Drie manieren waarop merken loyaliteitsprogramma's kunnen verbeteren om sterkere relaties op te bouwen

Konnecto gebruikt datawetenschap om de traditionele verkooptrechter te vervangen

Sluit je aan bij leidinggevenden van 26-28 juli voor Transform’s AI & Edge Week. Luister naar topleiders die onderwerpen bespreken rond AL/ML-technologie, conversatie-AI, IVA, NLP, Edge en meer. Reserveer nu uw free of charge pas!


Het zou een understatement zijn om te zeggen dat de houding en het gedrag van consumenten voor altijd zijn veranderd door COVID-19. een duizelingwekkende 67% van de mensen zegt dat hun online uitgaven zijn toegenomen sinds het start out van de pandemie. Er waren ook 900 miljoen meer on the web consumenten in 2021 dan in 2020, wat neerkomt op een stijging van bijna 4,5% op jaarbasis.

Maar terwijl marketeers naar een put up-pandemische toekomst kijken, blijft een vraag above: hoe kunnen merken de steeds veranderende aard van het klanttraject bijbenen?

Differentiatie in de markt

Naast de pandemie die meer klanten on-line drijft – wat de traditionele verkooptrechter op zijn kop zette – hebben recente wijzigingen in de privacyregelgeving in zowel de EU als de VS de manier veranderd waarop merken hun on the web klanten volgen. Dit heeft een markt gecreëerd voor bedrijven zoals Konnecto, een analyseplatform voor consumentenreizen dat datawetenschap gebruikt om klantreizen te volgen, in plaats van via cookies van derden.

“Van telegeneeskunde tot financiële diensten, consumentenervaringen die vroeger offline plaatsvonden, vinden nu online plaats”, vertelde Konnecto CEO en medeoprichter, Erez Nahom, aan VentureBeat. “En omdat steeds meer klanten on the web, op sociale media en op verschillende andere plaatsen zoeken naar antwoorden op hun vragen, hebben merken geen idee op welk punt in de reis de klant besloot te vertrekken en hun concurrent te kiezen.”

Om het gokspel te vermijden, maken merken gebruik van shopper intelligence-oplossingen om de marktdynamiek te begrijpen en proactieve maatregelen te nemen. Om aan de stijgende klantverwachtingen te voldoen en de klantloyaliteit te behouden, kunnen deze tools bedrijven helpen bij het identificeren van de meest efficiënte manieren om satisfied hun klanten te communiceren en te communiceren.

Maar in plaats van gegevens en statistieken van verschillende platforms samen te voegen, stelt Nahom dat Konnecto de meest impactvolle kwetsbaarheden in het klanttraject van een merk identificeert en duidelijke, prescriptieve aanbevelingen geeft om de bedrijfsresultaten te maximaliseren.

“Merken die met Konnecto werken, hoeven geen zoekopdrachten uit te voeren of diep in hun gegevens te duiken”, zegt Nahom. “Ze krijgen dagelijks aanbevelingen voor hun verschillende investeringen in digitale advertising and marketing die hen vertellen wat ze moeten doen en waarom, fulfilled volledige naleving van de wereldwijde privacyregelgeving.”

Dit wordt bereikt doorway het reverse-engineeren van consumentenreizen die uiteindelijk een conversie hebben opgeleverd bij een merk, zijn concurrenten of op een marktplaats.

“We gaan in wezen vanaf het instant van de transactie helemaal terug naar de vroege trechter tot de eerste interactie die consumenten hebben fulfilled het merk,” zei Nahom.

Doorway bedrijven uit te rusten met kritische gedragsgegevens en zeer gerichte aanbevelingen te doen om de on-line verkoop te stimuleren en de advertising and marketing-ROI te optimaliseren, heeft Konnecto verschillende Fortune 500-merken geholpen, waaronder MassMutual, Coca-Cola, Lego, eToro en Mercedes-Benz.

Alleen al in de afgelopen zes maanden heeft Konnecto zijn klantenbestand verdrievoudigd en de omzet met meer dan 500% verhoogd. Het in Israël gevestigde bedrijf heeft onlangs $ 21 miljoen in serie A-financiering binnengehaald, geleid doorway: PeakSpan Funds, fulfilled deelname van TPY Capital, Frame of mind Ventures, Differential Ventures, SeedIL Ventures en Magna Cash Companions. Achieved de laatste financieringsronde is het bedrijf van strategy te blijven investeren in onderzoek en ontwikkeling en zijn infrastructuur uit te breiden om aan de vraag naar zijn groeiende platform te voldoen.

“Het belangrijkste doel voor ons op dit instant is om de bestaande modellen die we hebben te verbeteren en more modellen te bouwen die in wezen meer kwetsbaarheidspunten in meer datasets kunnen vinden en meer accommodatie voor verschillende groups kunnen creëren,” zei Nahom.