October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Netflix verliest in tweede kwartaal minder abonnees dan voorspeld : NPR

Netflix meldt dat het in het tweede kwartaal van 2022 bijna 1 miljoen abonnees verloor, maar dat was beter dan de 2 miljoen die het experienced voorspeld.

Marcio José Sánchez/AP


bijschrift verbergen

bijschrift wisselen

Marcio José Sánchez/AP


Netflix meldt dat het in het tweede kwartaal van 2022 bijna 1 miljoen abonnees verloor, maar dat was beter dan de 2 miljoen die het had voorspeld.

Marcio José Sánchez/AP

De mediawereld – vooral in streaming – slaakte dinsdag een enorme zucht van verlichting.

Dat komt omdat uit het winstrapport around het tweede kwartaal van Netflix bleek dat het bedrijf 970.000 abonnees verloor. En hoewel dat een groot aantal is – het grootste abonneeverlies in de 25-jarige geschiedenis van het bedrijf – is het ook iets minder dan de helft van het abonneeverlies van 2 miljoen dat het bedrijf in april voorspelde, wat schokgolven door Wall Street en de streaming veroorzaakte. industrie.

Sterker nog, een groot deel van het Q2-rapport van Netflix leest als een poging om investeerders en de mediawereld te verzekeren dat het een les heeft geleerd van het nieuws van april, toen het bedrijf een verlies van 200.000 abonnees aankondigde – waardoor hun aandelen op een dag satisfied 37% kelderden, wat leidde tot verschillende rondes van ontslagen en het aanhalen van de riem. Het rapport biedt zelfs een beetje goed nieuws en voorspelt een toename van 1 miljoen abonnees in het derde kwartaal.

In zekere zin kreeg Netflix in april de zwaarste publieke strike dit rapport volgt met een rooskleuriger dan voorspeld abonneeverlies en aspects over een reeks inspanningen om het aantal abonnees weer te verhogen en nieuwe inkomsten te vinden.

Het bedrijf bevestigde bijvoorbeeld dat het samenwerkt met Microsoft om een ​​nieuwe, goedkopere abonnementslaag te creëren die advertenties in hun programma’s zou bevatten. Ze verwachten de dienst te lanceren in een handvol gebieden fulfilled grote advertentiemarkten – New York en Los Angeles misschien? — getimed start 2023. Dit komt na jaren van verzet tegen het plaatsen van advertenties in Netflix-displays en een waarschijnlijke erkenning dat sommige consumenten niet zullen deelnemen aan de service tenzij deze optie beschikbaar is.

Netflix take a look at ook twee verschillende manieren om het delen van wachtwoorden aan te pakken, wat naar schatting ertoe leidt dat ongeveer 100 miljoen huishoudens gratis toegang krijgen tot de assistance. Het rapport schetst twee verschillende benaderingen, die nu worden getest in Latijns-Amerika in de ene groep landen kunnen abonnees “een lid toevoegen”, in een andere groep kunnen ze “een huishouden toevoegen”, fulfilled een totaalbedrag van ongeveer $ 2,99 for each maand.

Het rapport merkt op dat Netflix heeft geprobeerd zijn company in excess of te zetten van een bibliotheek achieved shows die elders zijn ontstaan, naar een platform dat voornamelijk wordt gevoed door zijn eigen originele inhoud. Hun verklaring zegt dat ze het meest “money-intensieve” deel van die transformatie achter de rug hebben, wat aangeeft dat de dagen van $ 15 miljard budgetten voor programmering voorbij kunnen gaan.

De fortuinen van Netflix worden vaak gezien als een klokkentoren voor de industrie in het algemeen. Nu is het satisfied 220,7 miljoen abonnees nog steeds de grootste streamingdienst. Maar het recente verlies van abonnees kan een second van inzicht geven dat Wall Road-investeerders aanmoedigt om Netflix en de streaming-industrie in het algemeen realistischer te bekijken.

Wanneer de verstoorder een instelling wordt

Ik heb altijd gedacht dat het succes van Netflix bij investeerders gebaseerd was op een paar onwaarschijnlijke ideeën: dat het zijn abonnees elk kwartaal zonder falen zou kunnen vergroten en dat het enorme sommen geld naar programmering kon blijven sluizen. Nu, fulfilled toenemende concurrentie van rivaliserende streamers en klanten die zich zorgen maken around stijgende kosten, moet de streamer ideeën heroverwegen die hij eerder uit de hand heeft afgewezen.

Dit is wat er gebeurt als de disrupter een instelling wordt ideeën die ooit radicale heruitvindingen waren, zijn nu conventies die misschien zelf moeten worden ondermijnd.

Achieved dat in gedachten, hier zijn nog een paar ideeën die Netflix zou moeten heroverwegen:

Het binge-looking at-model moet worden aangepast. Het rapport gutst in excess of het succes van Vreemde dingen, die in het vierde seizoen naar voren kwam als de grootste Engelstalige television-hit ooit, satisfied 1,3 miljard kijkuren. Wat het rapport echter niet opmerkt, is dat het meest recente seizoen van de clearly show in twee delen debuteerde, waardoor admirers gedurende meerdere weken geïnteresseerd bleven in de demonstrate, waardoor afleveringen lange tijd in de Leading 10 van de streamer bleven.

Hoezeer sommige enthusiasts ook genieten van de mogelijkheid om alle afleveringen van het seizoen van een display in één keer te openen, het lijkt gezonder voor meer sequence om de launch van afleveringen uit te rekken – zodat gesprekken in excess of goede displays kunnen worden opgebouwd, terwijl potentiële enthusiasts meer tijd krijgen om te vinden een voorstelling.

Netflix-series zijn vaak te lang en te langdradig. Ik zeg dit al sinds de noodlottige sprong van de streamer in Marvel-programmering te veel Netflix-reveals voelen aan als filmideeën die zich uitstrekken tot series fulfilled meerdere afleveringen, fulfilled verhaallijnen die halverwege het seizoen verzakken terwijl producenten alle afleveringen proberen in te vullen. Het is beter om een ​​pagina uit de Marvel-serie op Disney+ te nemen like Loki, Hawkeye en mevrouw Marveldie allemaal seizoenen zes afleveringen lang en gevuld met inhoud aanboden.

Netflix heeft een groeiend tekort aan television-kwaliteit. Ook al exhibits als Vreemde dingen, inktvisspel en Ozark behaalde dit jaar de Emmy-nominaties, de company werd voorbijgestreefd door rivaliserende HBO en wordt geconfronteerd satisfied uitdagingen van Hulu en Apple Tv+. Het slaat geen status-exhibits op award-niveau zoals Kaartenhuis, Oranje is het nieuwe zwart of The Queen’s Gambit zoals vroeger, en dat zal een bepaald section van het abonneebestand beïnvloeden.

Netflix moet goodwill opbouwen bij de consument voordat het het delen van wachtwoorden aanpakt. Consumenten ertoe aanzetten meer te betalen om wachtwoorden satisfied anderen te delen, zal een moeilijke wending zijn, in wezen erop aandringen dat abonnees betalen voor een functie die ze al vele jaren free of charge hebben gekregen. Ze zullen dit proberen terwijl ze ook proberen hun aantal abonnees op te bouwen doorway “churn” te beperken – het aantal abonnees dat de company laat vallen, soms om zich bij een rivaal aan te sluiten.

Het maakt niet uit hoeveel tests ze in kleinere markten uitvoeren als u zegt dat uw bedrijf is gericht op keuze en controle voor abonnees en die klanten ervoor kiezen om wachtwoorden te delen, is het een serieuze uitdaging om die bel te laten rinkelen.