October 6, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Resultaten van sociale media meten

Als u web als de meeste marketeers bent, maakt u gebruik van sociale media als een steeds meer integraal onderdeel van uw contentstrategie. Vorig jaar, bijna 92% van de marketeers werken bij bedrijven satisfied meer dan 100 werknemers zeiden dat het gebruik van sociale media voor marketingdoeleinden een broad onderdeel van hun functie was in 2013 was dat cijfer slechts 86%.

Deze adoptietrend vertegenwoordigt vooruitgang, maar bedrijven hebben nog een lange weg te gaan voordat ze het meeste uit hun strategieën voor contentmarketing op sociale media kunnen halen. In het verleden hebben veel bedrijven de kracht van sociale media onderschat en niet gezien als essentieel voor hun bedrijf. En hoewel deze mentaliteit enorm is veranderd sinds we getuige zijn geweest van het virale influence van sociale media op de marketinginspanningen van bedrijven, zien veel organisaties nog steeds niet het volledige potentieel van sociale media.

Waarom? Omdat ze het moeilijk vinden om te vertrouwen op wat ze moeilijk kunnen meten. Om het te kunnnen begrijpen de werkelijke waarde van uw sociale activiteit in termen van de effects die het heeft op uw bedrijfsdoelen, moet u weten hoe u de ROI kunt volgen en laten zien. Hieronder bespreken we recommendations die kunnen helpen.

Contentmarketingdoelen die kunnen worden bereikt by means of sociale media

Eerst en vooral moet u het doel achter uw sociale-mediastrategie identificeren: wilt u sociale media gebruiken om met anderen in speak to te komen en invloed uit te oefenen op de industrie? Jezelf positioneren als ideale werkgever? Meer sales opportunities genereren voor uw bedrijf?

Uiteindelijk vallen de contentmarketingdoelen die je met sociale media kunt bereiken in drie hoofdcategorieën:

Thought leadership, leadgeneratie, employer branding.

Hulp nodig bij het creëren van de juiste content om leads voor uw bedrijf te genereren?

Download 'De ultieme gids voor contentmarketing voor leadgeneratie'

Uw succes bij het bereiken van uw doelen zal waarschijnlijk for each system verschillen, web als de manieren om de betrokkenheid van sociale media te vergroten doen. We hebben bijvoorbeeld ontdekt dat Twitter effectiever is in het opbouwen van imagined leadership, terwijl LinkedIn een handig hulpmiddel is voor employer branding. (In feite toont een recente studie aan dat: 60% van de potentiële werknemers gebruikt LinkedIn om onderzoek te doen naar een potentiële werkgever voordat ze solliciteren.) Facebook kan ook geweldig zijn voor employer branding en het genereren van leads, omdat het manieren biedt om maak uw bedrijf menselijker, betrek uw publiek erbij en nodig mensen uit om zich aan te melden wanneer de tijd daar rijp voor is.

Het afstemmen van uw doelstelling op elk netwerk is een van de beste manieren om betrokkenheid op sociale media vergroten. Zodra je je doel(en) hebt bepaald en een contentmarketingplan voor sociale media in kaart hebt gebracht om u te helpen deze te bereiken, is het tijd om uw voortgang bij te houden.

Hoe de ROI van uw te meten? Contentmarketingstrategie voor sociale media

Ondanks hun aanleg om zich te ontwikkelen social media-strategieën om de betrokkenheid te vergroten, worstelen contentmarketeers nog steeds satisfied het meten en aantonen van ROI. Volgens het rapport van het Content material Internet marketing Institute uit 2022, meer dan de helft van de B2B-contentmarketeers typeert het vermogen van hun teams om hun contentprestaties te meten als ‘gemiddeld’.

Satisfied de juiste technologie om uw sociale media-accounts te analyseren, is het meten van ROI een kavel gemakkelijker. Hootsuite, Sprout Social en HubSpot zijn bijvoorbeeld allemaal populaire rapportage- en analysetools die u kunnen helpen de klus te klaren.

Kent u de vragen die u moet stellen en de metrische gegevens more than inhoudssucces die u moet bekijken om de influence van uw inhoud te evalueren?

Download uw checklist voor inhoudsprestaties

HubSpot stelt u in staat om de prestaties van uw posts op sociale media te analyseren door het aantal klikken, shares en andere belangrijke statistieken die indicatief zijn voor uw prestaties weer te geven. U kunt achieved deze instrument ook meer gedetailleerde gegevens extraheren waartoe u geen toegang hebt by means of sociale-mediaplatforms, zoals het aantal contacten en marketinggekwalificeerde prospects die vanaf uw sociale-mediapagina’s naar uw web site worden geleid.

De onderstaande afbeelding geeft een overzicht van de belangrijkste prestatie-indicatoren waartoe u toegang moet hebben om de influence van uw inspanningen op sociale media nauwkeurig te meten op foundation van uw bedrijfsdoelen:

[image]  Social Media KPI's voor Thought Leadership: aantal interacties, aantal reacties, bereik, aantal shares, aantal vermeldingen, groei van volgers. [image] Social Media KPI's voor leadgeneratie: websiteverkeer van sociale media, aantal klikken, aantal contacten van sociale media, aantal MQL's van sociale media. [image] Social Media KPI's voor Employer Branding: aandelen van werknemers, vermeldingen van werknemers, aantal sollicitanten via sociale media

Wilt u het bereik en de waarde van uw sociale media-inhoud maximaliseren? Volg de stappen in deze gids voor contentdistributie:

Download uw gids voor effectieve contentdistributie

Hoe u de ROI van uw . documenteert Contentmarketingplan voor sociale media

Zodra u toegang heeft tot deze belangrijke statistieken, kunt u beginnen met het documenteren van de ROI van uw inspanningen op sociale media.

Start fulfilled het maken van een gedeelde spreadsheet die toegankelijk is voor uw crew. Vermeld in de kolommen de namen van de KPI’s die u bijhoudt en stel voor elk een redelijk benchmarkdoel in. De lay-out van uw spreadsheet zou er ongeveer zo uit moeten zien:

Social Media Content Marketing Plan KPI tracker spreadsheet voorbeeld

Volg wekelijks uw voortgang op elk van deze gebieden door uw favoriete analysetool te gebruiken om de nodige statistieken te verzamelen. Vul ze in de loop van de tijd in de spreadsheet in en evalueer uw succes aan het einde van het kwartaal.

Door uw voortgang week na 7 days uit te splitsen, kunt u gemakkelijker trends lokaliseren. Als u een piek of een dip opmerkt, kunt u teruggaan en de verandering toeschrijven aan specifieke sociale berichten en vaststellen of ze u helpen uw algemene doelstellingen te bereiken. Dit zal helpen bij het informeren van uw social media-strategie en enhance uw bedrijfsresultaten vooruit gaan.

Naarmate het online blijft evolueren, is één ding zeker: het belang van sociale media in contentmarketing zal alleen maar toenemen. In plaats van het creëren van sociale media-inhoud alleen maar voor het plezier en duimen dat het uw bedrijf zal helpen, zal een meer strategische benadering die gebaseerd is op gegevens en bewezen ROI op de lange termijn veel opleveren!

Van algemene inhoudscampagnes tot hergebruik van LinkedIn, deze sjabloon helpt u bij het organiseren van uw distributie-inspanningen om u tijd te besparen bij het plannen en delen van sociale media-inhoud:

Nieuwe call-to-action