Uw bedrijf online verplaatsen is een must in de digitale wereld van vandaag.
De digitale revolutie heeft bedrijven in staat gesteld nieuwe hoogten van groei te bereiken. Hoe klein of afgelegen uw lokale bedrijf ook is, een online aanwezigheid is een must om concurrerend en duurzaam te blijven in het veranderende bedrijfslandschap.
Maar wat zet je op je digitale website? Is het verstandig? Welke inhoud is vereist? Hoe maak je het aantrekkelijk? En, belangrijker nog, zijn er problemen met de kwaliteitscontrole die moeten worden aangepakt voordat de site officieel wordt gelanceerd?
Laten we eens kijken naar enkele van de belangrijkste overwegingen bij het plannen en lanceren van een online aanwezigheid voor uw bedrijf.
1. Heb een duidelijke visie voor uw online bedrijf
Je streeft ernaar om online klanten aan te trekken en ze voor de lange termijn klant te laten worden. Dit betekent dat u een duidelijke visie voor uw bedrijf online moet hebben.
Wat wil je publiek zien? Is er behoefte aan jouw product of dienst? Hoe kunt u met uw website in deze behoefte voorzien?
U moet de antwoorden op deze vragen weten voordat u begint. Een duidelijke visie geeft u een duidelijk pad om erachter te komen wat uw publiek wil zien. U kunt verschillende technieken gebruiken om dit te bereiken. Sommige ervan zijn:
- Onderzoek: Het uitvoeren van marktonderzoek is een cruciaal onderdeel van elk bedrijfsplan. Voer uw eigen enquêtes uit om erachter te komen waar uw klanten behoefte aan hebben en hoe u dergelijke producten of diensten op uw website kunt aanbieden.
- Ontdekking: Uitzoeken wat mensen wel en niet willen zien op uw website is een ander belangrijk onderdeel van het ontdekkingsproces.
- Planning: Als u online een duidelijk plan voor uw bedrijf heeft, kunt u georganiseerd en gefocust blijven op de belangrijkste aspecten van uw plan.
2. Begrijp je publiek
Het publiek voor uw online aanwezigheid zijn de mensen die uw website bezoeken en uw producten of diensten gebruiken.
Het is belangrijk om de behoeften en wensen van uw klanten te begrijpen, zodat u op de meest effectieve manier aan hen kunt voldoen. Uw doelgroep moet bestaan uit zowel huidige als potentiële klanten van uw bedrijf.
Het is belangrijk om te weten wat uw potentiële klanten willen zien op uw site. Als u deze informatie kent, kunt u een site met veel inhoud maken die antwoord geeft op de vragen van uw publiek en dit zal uw bedrijf meer geloofwaardigheid geven.
3. Ontwikkel een aantrekkelijk digitaal product
Als je eenmaal begrijp je publiek, is het tijd om na te denken over uw product. Een website die een aantrekkelijk digitaal product biedt, is een betrouwbare manier om uw merk op te bouwen en de verkoop te verhogen.
Een geweldige manier om uw bezoekers aan het werk te krijgen, is door een reeks verschillende activiteiten op te nemen die bezoekers dwingen om door te gaan met het verkennen van de site. Voeg bijvoorbeeld een speciaal verslag of blog toe aan uw website waarin het laatste nieuws en gebeurtenissen in uw branche worden belicht.
Voeg video’s, afbeeldingen, infographics en andere inhoud toe waarmee uw klanten kunnen communiceren. Probeer uw site aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk te maken en maak duidelijk wat de voordelen zijn van het bezoeken van uw site.
4. Kies een goede domeinnaam
Een geweldige manier om jezelf te onderscheiden van de concurrentie is door een geweldige domeinnaam te kiezen. De domeinnaam moet voldoende beschrijvend zijn om uw klanten te laten weten welke diensten u aanbiedt. Het moet voor mensen gemakkelijk te onthouden zijn, maar niet zo gemakkelijk dat mensen fouten kunnen maken.
Een domeinnaam moet direct betrekking hebben op uw producten of diensten. Als uw bedrijf bijvoorbeeld ‘Dog Food’ wordt genoemd, zou uw domeinnaam zoiets als ‘dogfood.com’ moeten zijn. Dit maakt de site toegankelijker voor gebruikers over de hele wereld en helpt u ook om meer verkeer te krijgen van potentiële klanten in uw omgeving.
Volgens Saw, een gerenommeerd domeinmakelaarsbedrijf, kan een goede domeinnaam uw website professioneler maken en u helpen een langdurige relatie met uw klanten op te bouwen.
Aan de andere kant kan een slechte domeinnaam potentiële klanten uitschakelen en voorkomen dat u uw bedrijf online laat groeien. U kunt via hun website meer te weten komen over domeinen en waarom het juiste domein belangrijk is voor uw bedrijf: zaag.com/taxaties/
5. Stel een goede startpagina in
Als je eenmaal een domeinnaam hebt gekozen en er een geweldige website op hebt opgezet, is het tijd om je homepage in te richten. Uw startpagina is de eerste pagina die bezoekers zien wanneer ze op uw websitelink klikken. Het is de eerste indruk die uw website zal hebben, dus het is belangrijk om deze aantrekkelijk en relevant te maken.
U kunt dit doen door het verhaal, de waarden en de geschiedenis van uw merk op te nemen, evenals actuele nieuwsverhalen die betrekking hebben op uw merk. Je startpagina zal fungeren als het startpunt voor je hele digitale aanwezigheid, dus maak het speciaal.
6. Zorg ervoor dat uw website geschikt is voor uw merk
De branding van uw site is net zo belangrijk als het kiezen van een goede domeinnaam. Uw merk is wat mensen zien wanneer ze uw site tegenkomen. Het moet aantrekkelijk, professioneel en zinvol zijn. Het gaat niet om de toeters en bellen die u aan uw site zou kunnen toevoegen.
Het gaat om de inhoud en het linken naar die inhoud. Als uw merk bijvoorbeeld Health-d-Boost heet en het uw missie is om informatie over voedingssupplementen te verstrekken, dan moet uw website dat weerspiegelen.
U moet ervoor zorgen dat de inhoud die beschikbaar is op uw website betrekking heeft op uw merk, aantrekkelijk is voor uw doelmarkt en uw bedrijf zal helpen groeien.
7. Maak uw site SEO-vriendelijk
Het zoekmachinelandschap verandert tegenwoordig voortdurend. Veel bedrijven gebruiken online marketing om meer bezoekers naar hun site te krijgen.
Met steeds meer mensen die internet gebruiken en Google voorop loopt met zijn updates op SEO-gebied, is het belangrijk om uw site zo SEO-vriendelijk mogelijk te maken. Dit is cruciaal als u goed wilt scoren voor belangrijke zoektermen en nieuwe organische klanten naar uw site wilt trekken.
8. Zet een blog op
Een blog is een geweldige manier om met je publiek te communiceren, zowel wat betreft waar je over schrijft als hoe je het schrijft. U kunt bloggen gebruiken als een vorm van marketing en u kunt uw blog gebruiken om uw bedrijf en producten op verschillende manieren uit te leggen.
U kunt uw blog ook gebruiken om verkooppagina’s te maken, de meest trotse momenten van uw bedrijf te onthullen en zelfs projectupdates te publiceren. Waar u ook voor kiest om over te schrijven, zorg ervoor dat het relevant is voor uw publiek en dat het hen nuttige informatie geeft.
9. Maak uw site gebruiksvriendelijk
Gebruikers van uw site zullen een goede ervaring hebben als ze gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Het is belangrijk om maak uw site gebruiksvriendelijkwat betekent dat het belangrijk is ervoor te zorgen dat uw site zoveel mogelijk mensen aanspreekt.
U kunt dit doen door ervoor te zorgen dat uw pagina’s snel worden geladen, door geoptimaliseerde afbeeldingen en lettertypen te gebruiken, door de naam van uw bedrijf in de titel van uw site te gebruiken en door de contactgegevens van uw bedrijf onder aan elke pagina op te nemen.
Dingen om te overwegen bij het online verhuizen van uw bedrijf
Hier zijn enkele van de belangrijkste dingen waarmee u rekening moet houden bij het online verhuizen van uw bedrijf:
- Zorg voor een duidelijke visie op uw online business.
- Begrijp je publiek.
- Ontwikkel een aantrekkelijk digitaal product.
- Kies een goede domeinnaam.
- Zorg ervoor dat uw website past bij uw merk.
- Maak uw site SEO-vriendelijk.
- Maak uw site gebruiksvriendelijk.
De online aanwezigheid van uw bedrijf gaat niet alleen om ervoor te zorgen dat uw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines, maar ook om ervoor te zorgen dat uw site er ook goed uitziet! Uw site moet een lust voor het oog zijn en inhoud bevatten die mensen aanspreekt met de informatie die ze nodig hebben en wat ze willen.
Zorg ervoor dat je alle hier genoemde aspecten hebt doordacht voordat je begint, zodat je kunt profiteren van alle kansen die vandaag de dag in de digitale wereld beschikbaar zijn!
Ik ben Adeyemi Adetilewa, media-adviseur, ondernemer, echtgenoot en vader. Oprichter en hoofdredacteur van Ideas Plus Business Magazine, online zakelijke bronnen voor ondernemers. Ik help merken unieke en impactvolle verhalen te delen door het gebruik van public relations, advertenties en online marketing. Mijn werk is te zien geweest in de Huffington Post, Thrive Global, Addicted2Success, Hackernoon, The Good Men Project en andere publicaties.
More Stories
Simple Tips To Take Care Of Your Branding Iron
Knowing More About The Growth And Stability Of Retail Jobs
Book Review – Selling Retail – Book One by John Lawhon