September 25, 2022

Market Analytics

De zakelijke fanaten

Vergeet weergaven en aandelen: kies betere inhoudsstatistieken

Bijgewerkt 20 juli 2022

Het is onmogelijk voor uw inhoud om het doel te bereiken als u zich niet op uw doel concentreert.

Toch doen contentmarketeers het elke dag. U houdt klikken, vertoningen en shares bij, in de veronderstelling dat deze statistieken aangeven of het inhoudsitem op schema ligt om zijn doelen te bereiken.

Maar fixeren op die statistieken zorgt ervoor dat je de roos uit het oog verliest. Ze vertellen niet het volledige verhaal van wat uw inhoud doet. Om je te helpen je opnieuw te concentreren op wat telt, heb ik de statistieken samengesteld die het beste de verhalen vertellen voor merkbekendheid, vraag en lead-gen, verkoopbevordering en doelgroepbetrokkenheid.

HANDGEKOZEN GERELATEERDE Articles: 4 contentmarketingdoelen die er echt toe doen voor het bedrijf

Merk bewustzijn

Merkbekendheid is een van de moeilijkst te volgen statistieken vanwege het ongelooflijk kwalitatieve karakter. In de meest recente B2B-enquête van het Articles Internet marketing Institute zegt meer dan 80% van de marketeers dat ze de afgelopen 12 maanden inhoud hebben gebruikt om de naamsbekendheid te vergroten. Maar hoe weten ze zeker wat voor bewustzijn er is toegenomen? Denk voor inzicht in merkbekendheid aan:

demografie

Streven naar algemene naamsbekendheid is meestal de verkeerde manier om dit aan te pakken. Hoewel het geweldig is om een ​​begrip te zijn, is het belangrijk dat uw merk bekend staat bij de demografische groepen die het meest waarschijnlijk betrokken zijn bij uw merchandise. Houd bij wie specifiek uw merk zoekt en vindt. Behoren ze tot de demografische groepen die het meest ontvankelijk zijn voor uw merchandise?

Merkimago

Hoe belangrijk shares en sights ook zijn als metrische gegevens, ze vertellen niet het hele verhaal van merkbekendheid. Ze beginnen ook niet eens inzicht te geven in het merkimago. Een manier om dit te omzeilen is het opzetten van korte on the internet peilingen die niet alleen vragen stellen die betrekking hebben op de publieke perceptie van uw merk, maar ook vragen in excess of hoe vaak mensen waarschijnlijk over uw merk zullen praten en hoe vaak ze anderen erover horen praten. Onderaan staan ​​verschillende digitale PR-equipment: Dit artikel die u kunnen helpen bij het uitvoeren van merkimagodoelen.

Een handige manier om hierover na te denken, is doorway de lens van het klantsentiment. Doorway te meten hoe tevreden mensen zijn fulfilled uw merk, krijgt u een idee van hoe waarschijnlijk het is dat ze around uw merk praten en dit delen met hun collega’s. Merkbekendheid omvat meer dan alleen statische vertoningscijfers – het gaat er ook om ervoor te zorgen dat de vertoningen die u maakt positief zijn.

HANDGEKOZEN GERELATEERDE Articles: voor betere contentmarketing, eerst luisteren, als laatste maken [Rose-Colored Glasses]

Vraag en leadgeneratie

Misschien wel de meest gebruikelijke methode om het genereren van vraag te meten, is het aantal contentaandelen. Deze cijfers, hoewel belangrijk, zijn niet betrouwbaar om te begrijpen hoe contentdistributie leads genereert. Nog specifiekere betrokkenheidsgegevens, zoals het aantal klikken, werpen niet noodzakelijkerwijs een licht op welke stukken inhoud nieuwe klanten aantrekken.

Overweeg deze statistieken om de echte vraag en het genereren van leads te evalueren:

Vraagvolume

Simpel gezegd, hoe beïnvloedt uw inhoudspublicatie het aantal mensen (en uiteindelijk potential customers) die betrokken zijn bij uw internet site? Volg uw bezoekers zorgvuldig om te zien hoe ze op uw web page komen. Klikken vertellen nooit het hele verhaal. Misschien verbetert uw inhoud de positie van uw website in de zoekresultaten van zoekmachines. Ik heb gewerkt satisfied MarktMuse in het verleden, en ze zijn goed in het hebben van AI-functies die de inhoud beïnvloeden, zodat deze voldoet aan de juiste vraag op basis van zoekstatistieken. Het nemen van datagestuurde beslissingen is de sleutel tot contentplanning voor het vraagvolume. Een stap terug doen om te kijken naar grotere traits in vraagvolume 10 opzichte van uw contentproductie en -plaatsing kan nuttige inzichten opleveren.

Klikken vertellen nooit het hele vraagverhaal, zegt @JohnHall by means of @CMIContent. Klik om te tweeten

Conversies

Het krijgen van potential customers heeft alles te maken achieved het onder de aandacht brengen van uw inhoud bij de juiste mensen. Vissen in een goed gevulde vijver levert betere resultaten op dan je lijn uit te werpen in een bijna leeg meer. Als je kijkt naar een lijst fulfilled groei advertising and marketing bureaus, zult u zien dat inhoud in elk een grotere rol speelt. Bureaus die vroeger alleen betaalde advertising and marketing deden, bieden nu organische of conversieservices voor inhoud.

Ik sprak onlangs fulfilled een van die bedrijven, en ze zeiden dat het niet alleen om de conversie gaat, maar ook om wie er is geconverteerd. Material kan u helpen meer van de juiste conversies te krijgen. Effectieve content material wordt nog effectiever wanneer deze de juiste doelgroep bereikt.

Effectieve #articles wordt effectiever als het de juiste doelgroep bereikt, zegt @JohnHall by way of @CMIContent. Klik om te tweeten

Satisfied DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:

Verkoop inschakelen

Revenue enablement is het natuurlijke broertje van het genereren van prospects – het heeft niet veel zin om nieuwe klanten aan te trekken als die inspanning niet resulteert in een gezonde verkoop. Content material is een belangrijk onderdeel van het verkoopproces het toont vaak de praktische waarde van uw solution of dienst aan. Om bij te houden hoe uw inhoud de verkoop beïnvloedt, kijkt u naar:

  • Verkoopvergelijking: Volg het result dat blootstelling aan inhoud heeft op uw klanten. Kijk hoe de verkoop verloopt bij klanten die niet betrokken zijn geweest bij uw contentstack tegenover de verkoop van klanten die dat wel hebben gedaan. Kijk naar zowel conversiecijfers als contractgroottes om te bepalen welk result content wel of niet heeft.
  • Klantenbehoud: Volg het influence van langdurige blootstelling aan inhoud. Vergelijk de retentiepercentages van uw klanten voor degenen die consequent omgaan achieved uw inhoud achieved degenen die dat niet doen. Het kan klanten demonstreren die uw inhoud waardevol vinden na aankoop en uw merk, item of dienst positief belonen.

Met DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:

Betrokkenheid van het publiek

Een paar jaar geleden kon de betrokkenheid van het publiek alleen worden bijgehouden op basis van cijfers: hoeveel mensen naar uw web-site hebben gekeken, hoeveel uw back links hebben gedeeld, enzovoort. Tegenwoordig zijn de resources voor het bijhouden van de betrokkenheid van het publiek geavanceerder en geven ze meer zinvolle informatie. Enkele manieren om de betrokkenheid van het publiek bij te houden zijn:

Platforms van betrokkenheid

Geef context aan uw betrokkenheidscijfers, fulfilled title door ze te categoriseren op foundation van het platform. Hoge betrokkenheid op een platform als LinkedIn leidt natuurlijk vaak tot meer resultaten dan hoge betrokkenheid op meer informele platforms zoals Reddit. Het evalueren van de soorten web-sites waar uw inhoud wordt verspreid, is een belangrijk onderdeel van het begrijpen van wat voor soort verkeer die inhoud genereert.

Micro-engagement

Platforms voor het volgen van gebruikers zoals Hotjar geef informatie above hoe gebruikers omgaan satisfied digitale inhoud, door gebruik te maken van heatmaps voor klikken en het volgen van hovers en scrolls op uw website. Materie Gemaakt kan ook helpen bij het genereren van vraag doorway uw marketingtrechters te optimaliseren om de betrokkenheid te vergroten en inkoopdeals om te zetten in ROI. Meer gedetailleerde toepassingen zoals deze geven meer inzicht in hoe uw publiek betrokken is bij uw werk, niet alleen hoeveel of hoe vaak. Als u casestudy’s van gebruikersbetrokkenheid bekijkt, kunt u zien hoe gebruikers omgaan satisfied uw inhoud.

Resources voor het volgen van gebruikers zien hoe mensen omgaan satisfied uw #material, niet alleen hoeveel of hoe vaak, zegt @JohnHall through @CMIContent. Klik om te tweeten

Publiekssentiment

Reacties op posts op sociale media helpen om te beoordelen hoe uw publiek omgaat fulfilled uw merk. Maar het doorkammen van tientallen of honderden opmerkingen kan een grote tijdsinvestering zijn. Moderne tekstanalysesoftware kan een goed overzicht geven van de soorten woorden en gevoelens die mensen gebruiken om naar uw inhoud te verwijzen. Het zien van de taal die mensen gebruiken om uw merk te bespreken, kan ook aangeven hoe waarschijnlijk het is dat diezelfde gebruikers uw merk fulfilled anderen delen.

Achieved DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:

Denk en kies

Er is niet één juiste manier om de effectiviteit van uw inhoud te meten. Doorway de doelen te kiezen die u met uw inhoud wilt bereiken, kunt u zich concentreren op de statistieken die het beste zijn gericht op het volgen ervan.

Satisfied DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:

Alle resources die in het bericht worden genoemd, zijn geïdentificeerd door de auteur. Als je een device hebt om te delen, voeg deze dan toe in de opmerkingen.

Register om Articles Internet marketing Globe bij te wonen in Cleveland, Ohio. Gebruik de code Blog100 om $ 100 te besparen.

Omslagafbeelding door Joseph Kalinowski/Material Advertising Institute